اخبار

گروه کوهنوردی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در اولین ساعت روز عاشورا بیرق عزاداری امام حسین(ع) را بر فراز کوه لاله زار با ارتفاع 4375 متر در استان کرمان به اهتزاز در آورد.

گروه کوهنوردی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در اولین ساعت روز عاشورا بیرق عزاداری امام حسین(ع) را بر فراز  کوه لاله زار با ارتفاع 4375 متر در استان کرمان به اهتزاز در آورد.
در صورت برقرار نشدن آموزش نجات فنی کوهستان از سوی فدراسیون کوهنوردی برنامه تمرین سنگ نوردی اجرا می گردد.
کوه لاله زار
کوه لاله زار با سنگ هایی ازجنس گرانیت و ارتفاع 4375 متر واقع در شمال شهربافت و دومین قله مرتفع استان کرمان می باشد. مسیر های مختلف دسترسی به این قله عبارتنداز:
1) مسیر دهانه آرتی لاله زار 2) مسیر گردو درکار رابر، 3) مسیر دره عشق آباد رابر، 4) مسیر کویر دارس آباد رابر. 
اما بهترین مسیر شهر لاله زار ،سد خاکی(2900متر)، دهانه آرتی(محل چادر زدن عشایر)، دره لاله زار ،دهانه آوش ،تخت عبدالبیگی ،دویال آبی و انتخاب یال سمت چپ می توان به قله رسید 
روستای لاله زار منطقه گردشگری ارتفاع 3000 متر و E056°48.855 و N29°29.311
چادرهای عشایری حدود ارتفاع 3100 متر
دوآب اوّل ارتفاع 3300 متر و E056°47.881 و N29°26.837
دوآب دوم حدوداً ارتفاع 3350 مر
دوآب سوم ارتفاع 3520 متر و E056°48.049 و N29°26.007
قله لاله زار ارتفاع حدود 4375 متر و E056°48.049 و N29°24.355
گزارش برنامه:
برابر هماهنگی قبلی داوطلبین برنامه به اسامی آقایان: پردلی ، منتظریانی ،عسکری ،لرستانی ،دوست مرادی ،دبیری وکاکایی بعدازظهر روز سه شنبه تاریخ 1397/06/27 درساختمان شماره یک دانشگاه حضور به هم  رساندند و بوسیله مینی بوس دانشگاه به رانندگی آقایان محمودی و منصوری به سمت استان کرمان حرکت کردند. در شهر بروجرد تصادفی مختصری با اتومبیل پژو رخ داد در این حادثه آقای ابوذر روناسی راننده پژو با سرعت غیر مجاز بصورت ناگهانی از فرعی جلو مینی بوس دانشگاه ظاهر شد که منجر به افتادگی سپر جلو مینی بوس در اثر برخورد به سپر عقب اتومبیل پژو گردید کارت ماشین و بیمه آقای  روناسی در اختیار آقای محمودی قرار گرفت و مقرر گردید پس از بازگشت ،جهت دریافت خسارت و تحویل مدارک فوق از سوی رانندگان محترم اقدام گردد.
آری یاد صعود و فتح قله مرتفع کرمان ،سختی بعد مسافت را از ذهن دور می نمود طی مسیر از برخی مساجد و مراسمات مذهبی به صورت کوتاه مدت بازدید بعمل می آمد بالاخره پس از یک شب مانی کوتاه مدت در حوالی اصفهان ، عصر روز چهارشنبه به منطقه لاله زار کرمان رسیدیم در این مسیر باغات گل محمدی چمن زارهای طبیعی مشهود بود . با تهیه شام نذری از مسیر جهانگردی به  حوالی سد خاکی رسیدیم . پس از صرف شام واستراحت کوتاه مدت ،ساعت دوازده شب پس از جمع آوری کوله بار ،چند کیلومتری بوسیله مینی بوس تا محل چادرهای عشایری ادامه مسیر دادیم و از آن محل کوه پیمایی ده کیلومتری را با یاد و نام خدا در هوای سرد زیر آسمان پرستاره شروع نمودیم هلال ماه یک ساعتی ما را همراهی نمود مسیر مارپیچی صعود ، همراه سنگ های درشت داخل دره ای وجود دارد و مخالف جریان رودی است که در آن جاری می باشد بطوریکه آن مسیر گاهی سمت چپ و گاهی سمت راست رود مشاهده می گردد .گروه سرسختانه می کوشیدندو می کوبیدند و خم به ابرو نمی آوردند آنقدر صبر و تحمل را توشه خود داشتند در نهایت پس از شش ساعت عبور ازمسیر پر پیچ خم و سنگ لاخی بالاخره سرما شکسته شد آرزوی دیرینه گروه کوهنوردی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با طلوع خورشید محقق یافت  و بیرق سیاه امام حسین(ع) در روز عاشورا بر فراز قله 4375 متری لاله زار به اهتزاز در آمد. یاد خدا اولین چیزی بود که در ذهن کوهنوردان بر فراز قله مرتفع جای دارد . تهیه وعکس و دیدن مناظر از بلندای قله ،دیگر عملی است که کوهنورد انجام می دهد . مسیر بازگشت درحوالی ساعت هفت صبح از همان دره پر پیچ خم شروع شددرمجموع با پیمایش 21 کیلومتر حوالی ساعت دوازه ظهر سوار بر مینی بوس به سمت شهربافت حرکت نمودیم . ساعت دوازه شب پنج شنبه در ایستگاه بازرسی پلیس راه  نایین شهر به  دلیل عدم نبود پلاک از گروه ع مینی بوس مذکور در ایستگاه پلیس مرکزی متوقف گردید شب مانی را در محوطه باز پلیس راه سپری نمودیم ساعت هفت صبح با حضور افسر کشیک بدنبال صورتجلسه ای مبنی بر نبود مسئولیت آن اداره راهنمایی در راه بازگشت به کرمانشاه قضیه خاتمه یافت .    
علی ایحال برنامه در ساعت 21 جمعه در ساختمان شماره یک دانشگاه ختم یافت. والسلام

8
7
6
5
4
3
2
1

9

 

10

 

11
16
15
14
13
18
17 19

20

21

 

 

 

۱ مهر ۱۳۹۷ ۱۶:۳۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید