1- مطالعه قوانین و مقررات مربوط به کارکنان و نظارت بر اجرای دقیق و انطباق آن با مواد قانونی مطروحه.
2- برگزاری جلسات در خصوص امور رفاهی کارکنان و ارائه پیشنهادات مفید و منطقی.
3- شرکت در جلسات و کمیتهها بر حسب ضرورت.
4- پیشبینی احتیاجات پرسنلی و اقدام در مورد تأمین نیازهای مربوط.
5- همکاری در انعقاد قراردادهای بیمه و سایر امور رفاهی.
6- بررسی روشهای مناسب و ساده کردن مراحل انجام کار بهطریق حذف مراحل زائد فرآیند، کنترل فرمها و تهیه فرمهای جدید.
7- همکاری در ایجاد هماهنگی برنامههای رفاهی، تفریحی و ورزشی کارکنان بهمنظور هر چه مفیدتر کردن آنها.
8- شرکت در سمینارها، کمیتهها و کنفرانسهای مربوط به امور رفاهی کارکنان و پیشنهاد نظرات اصلاحی در انجام بهینه امور.
9- معرفی رابطین امور رفاهی واحدها بهمنظور توسعه اقدامات رفاهی برای کلیه واحدهای تابعه دانشگاه.
10- انجام سایر امور محوله توسط مقام مافوق مطابق مقررات.
11- فراهم نمودن تسهیلات لازم برای گسترش و توسعه ورزش در دانشگاه علوم پزشکی.
12- تهیه امکانات و فراهم نمودن مقدمات گذراندن سالم اوقات فراغت وابستگان به کارکنان دانشگاه، نظیر کلاسهای تفریحی و آموزشی در رشتههای مختلف ورزشی.
13- ترغیب کارکنان به شرکت در فعالیتهای ورزشی و تشکیل و اداره تیمهای مختلف.
14- اجرای مسابقات و نظارت بر حسن اجرای آن و ایجاد رقابت سالم ورزشی جهت تقویت انگیزه و پذیرش نقش مفید ورزش در باروری قابلیتهای فردی و اجتماعی.
15- برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی جهت دانشجویان و کارکنان.
16- برگزاری اردوهای ورزشی.
17- اجرای برنامههای متنوع ورزشی.