فرایند:
1- اخذ مجوزهای استخدامی
الف – ارسال آمار و اطلاعات نیروی انسانی به وزارت بهداشت
ب- انجام مکاتبات و پیگیریهای لازم تازمان اخذ مجوزهای استخدامی
ج- اخذ مجوز استخدامی
2- نیاز سنجی نیروی انسانی
الف- جمع آوری اطلاعات مربوط به پست های بلاتصدی سازمانی از مراکز تحت پوشش دانشگاه
ب- ارسال آمار و اطلاعات مربوط به معاونتهای ذیربط جهت بررسی و اعلام نظر
ج- اعلام نظر معاونتها و بررسی مجدد پستهای سازمانی از لحاظ تطبیق با چارت سازمانی و نیازهای دانشگاه
3- برنامه ریزی
الف – تدوین برنامه زمانبندی شده جهت مقدمات برگزاری آزمون
ب- برگزاری کمیته آزمون استخدامی در طول مدت برنامه آزمون جهت تعیین شرایط و ملزومات آزمون
ج- تهیه و گردآوری قوانین و مقررات استخدامی و تنظیم آگهی استخدامی
د- انجام مکاتبات اداری با سایر مراکز تحت پوشش دانشگاه و ادارات دولتی استان
4-اجرای آزمون
الف – انتشار آگهی استخدامی براساس قوانین و مقررات موجود
ب – ثبت نام اینترنتی و بررسی مدارک استخدامی داوطلبان
پ-صدور و توزیع کارت ورود به جلسه داوطلبان استخدامی
ج – اجرای آزمون استخدامی درموعد مقرر
د- تصحیح اوراق و اعلام نتایج پس از بررسی مجدد
5- جذب و بکارگیری
الف – معرفی افراد اصلی و ذخیره به هسته گزینش
ب- اعلام نتایج گزینش پس از اخذ نظریه از هسته گزینش به معرفی شدگان آزمون
پ- تشکیل پرونده استخدامی پذیرفته شدگان و معرفی آنان به مراکز ذیربط به منظور طی مراحل استخدامی
ج- بررسی پرونده و صدور ابلاغ استخدامی پس از تکمیل مدارک مربوطه
د- بررسی احکام استخدامی صادر شده و تائید نهایی پس از شروع بکار و انجام امور مربوطه از طریق کارگزینی مراکز تحت پوشش
6-ارزشیابی
الف-بررسی فرایندهای استخدامی از ابتدا تا انتهای مراحل آزمون
ب- تهیه اطلاعات و آمار استخدام درسال مذکور
ج- تعیین و بررسی نقاط قوت و ضعف جهت ترمیم مشکلات احتمالی
خلاصه وظایف واحد استخدام
1- انجام امور مربوط به جذب و بکارگیری نیروی انسانی و مکاتبات مربوطه
2- بررسی و انجام امور مربوط به تبدیلیل وضعیت استخدامی افراد
3- بررسی و انجام امور مربوط به جذب و بکارگیری ایثارگران و هماهنگی لازم با بنیاد شهید
4- بررسی و انجام امور مربوط به درخواستهای استعفای کارکنان
5- ابلاغ نظریات هسته گزینش درخصوص افراد جدید الاستخدام و کارکنان پیمانی
6- بررسی و تحلیل دستورالعمل ها ، قوانین و مقررات استخدامی
7- نظارت بر امور استخدام و چگونگی جذب نیروی انسانی در دانشگاه علوم پزشکی