اخبار

گروه کوهنوردی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مهرماه 1398 بلندترین قله استان گلستان را فتح نمودند

گروه کوهنوردی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مهرماه 1398 بلندترین قله استان گلستان را فتح نمودند
با عنایت به ایام اربعیین حسینی برنامه بعدی کوهنوردان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه متعاقباً اعلام می گردد.

رشته کوه البرز شرقی قبل از اینکه به قله مشهور شاهوار در نزدیکی شاهرود برسد، خط‌الرأسی به طول تقریبی ۱۵ کیلومتر را از شرق به غرب تشکیل داده که به منطقه گاوکشان و کهکشان مشهور گشته است.

قله گاوکُشان بلندترین قله استان گلستان به ارتفاع ۳۸۴۱ متر است که در رشته کوه کهکشان قرار دارد

خط الراس گاوکشان در حقیقت مرز بین استان گلستان و سمنان است. شمال آن جزو منطقه حفاظت شده جهان نما به شمار می رود، دامنه های شمالی این خط الراس حوضه آبریز رودخانه نکا می باشد و از جنوب حوضه آبریز رودخانه مُجن است.

از دیگر ویژگی های این رشته کوه وجود برج ها و قله های سوزنی شکل است که این کوه را بسیار زیبا جلوه می دهد.

معروفترین راههای دسترسی به قله ازروستای شاهکوه سفلی درمسیری بنام سنگ بن که راحت ترین مسیر می باشد روستای شاهکوه، تحت تأثیر اقلیم کوهستانی زمستان‏های سرد و تابستان‏های معتدل دارد. ارتفاع روستا از سطح دریا ۲۵۴۰ متراست.

این روستا در فاصله بین شاهرود و گرگان بعبارتی بعد از حدود65کیلومتر از شاهرود به گرگان دو راهی وجود دارد که ادامه سمت چپ آن  به سمت روستای شاهکوه سفلی می رسد طبق برنامه قبلی مسیر صعود گروه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به این قله از همین روستا تعیین گردید .

خادم مسجد جامع این روستا مادری است بنام ایمن دهقان به شماره تماس 09118738294 با توجه به اینکه اقامتگاهی در آن روستا دارد می تواند امکاناتی اعم از  تهیه خودرو نیسان،غذا و اسکان  برای گردشگران فراهم آورد .

داوطلبین گروه کوهنوردی دانشگاه علوم پزشکی )(به اسامی آقایان 1-سیامک پردلی  2- نادر منتظریانی3- دکترغلامرضا شیبت زاده4- صمصام دبیری5- محمدعلی خزایی6-مجید لرستانی7-محمد رضا کاکایی 8-علیرضا حیدری() برابر برنامه معین شده ، بعدازظهر روز سه شنبه تاریخ 1398/07/16 بوسیله مینی بوس دانشگاه به رانندگی آقای خلیل منصوری از ساختمان ستاد دانشگاه  مسیر همدان ،ساوه ،سمنان به سمت شاهرود را در دستور کار قرار دادند  بعدازظهر روز چهارشنبه در پارک آبشار شاهرود پس از صرف نماز و ناهار از مسیر تعیین شده به روستای شاهکوه سفلی رفتند

کوهنوردان دانشگاه علوم پزشکی صبح زود روز پنج شنبه تاریخ 1398/07/18  بوسیله خودرو نیسان با عبور از جاده خاکی منتهی به سنگ بزرگی بنام سنگ بن، مقداری از مسافت (حدود چهار کیلومتر) را طی نمودند و از آن منطقه حوالی ساعت 05:30 کوهنوردی خود را با توکل به خدا آغاز نمودند در هوای نسبتاً سرد  پس از پیمایش دامنه شمالی کوه به شیب تندی (شن اسکی) رسیدند در واقع حساس ترین بخش کوهنوردی کوه گاوکشان همین شن اسکی می باشد بعد از آن شیب ، به سمت شرق مسیر پایکوب خط الرس را دنبال نمودند  و در ساعت 08:45 بلندترین قله استان گلستان رافتح نمودند. پس از راز نیاز با خداوند یکتا واستراحت همان مسیر را بازگشتند که زمان برگشت دوساعت ونیم سپری گردید.پس از صرف ناهار از روستای شاهکوه مسیر بازگشت را دنبال نمودند و ساعت یازده روز جمعه برنامه بدون مشکلی در ستاد دانشگاه خاتمه یافت.

والسلام

2

3
4
5
6
7
8
9
10
11
12


13
14
15
16
17
18
19

۱۹ مهر ۱۳۹۸ ۲۰:۴۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید