اخبار

صعود کوهنوردان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در دهه مبارکه فجر به بام استان ایلام(قله کانی صیفی)

صعود کوهنوردان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در دهه مبارکه فجر به بام استان ایلام(قله کانی صیفی)
برنامه بعدی توسط جناب بابک بهرامیان از طریق ارتباط گروهی کوهنوردان دانشگاه در تلگرام منتشر وبدنبال آن داوطلبین با مسئولیت خود ثبت نام می نمایند.

کانی صیفی

رشته کوه کبیرکوه بخشی از کوهستان بزرگ زاگرس را تشکیل میدهد که از میان رشته کوههای کوچکتر کوهستان زاگرس، غربی ترین رشته کوه در ایران کبیرکوه میباشد که از نزدیکی شهر ایلام شروع و تا استان خوزستان ادامه دارد که طول آن در حدود ۲۲۵ کیلومتر میباشد.در طول این مسیر قلل زیادی وجود دارد که قله کان صیفی با ارتفاع 2790متر بام استان ایلام محسوب میشود. در دامنه شمالی کوه چشمه ای بنام صیفی وجود دارد و بواسطه این چشمه این قله نام کان صیفی بخود گرفته است .

 با سلام مختصری از گزارش صعود به بام استان ایلام (قله کانی صیفی) به شرح ذیل ارائه می گردد:

با احترام ،پیرو فراخوانی که در گروه ارتباطی تلگرام دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جهت صعود کوهنوردان به قله کانی صیفی بعمل آمد داوطلبین برنامه به اسامی آقایان سیامک پردلی ،خلیل عسگری،نادر منتظریانی ،بابک بهرامیان ،صمصام دبیری ،دکتر نوذر محمدی ،حسین داعی ،مجتبی صفدری ،محمدرضا کاکایی ،قربانعلی صیدی وحسین پردلی توانستند در زمان مقرر خود را به ستاد دانشگاه برسانند و بوسیله مینی بوس دانشگاه به رانندگی آقای خلیل منصوری راهی استان ایلام شوند شب مانی در یک واحد آپارتمان سازمان مرکزی تأمین اجتمایی سپری گردید . فرصت راعنمیمت شمرده بدینوسیله از زحمات جناب دکتر نوذر محمدی و دیگر مسئولین محترم مرتبط تشکر و قدردانی می نماییم که توانستند مکان ایمن و امنی در برای صعودمذکور فراهم نمایند . آرزوی سلامتی وتوفیقات روزافزون را نامبردگان از خداوند متعال آرزومندیم .

روز جمعه تاریخ 1398/11/18 از شهر ایلام به طرف دامنه جنوبی قله کانی صیفی حرکت نمودیم وبه امید خدا در ساعت 08:00 صبح کوهنوردی را شروع کردیم مسافت مود پیمایش خط الرأس بود که با حداقل چالش های کوهنوردی (برف کوبی ،موانع های عبور از دره،ریزش بهمن)مواجه شویم با این تفاسیر مجبور به تحمل مقابله با باد های شدید بر روی یال و خط الرأس کوه یادشده شدیم . در بلندترین مکان کوه اولین چیزی که به ذهن هر کوهنورد خطور می نماید یاد خداوند وعظمتش می باشد  قله سفید پوش 2800 متری کانی صیفی در وضعیت وزش باد شدید فتح و پس از تهیه تصاویر یادگاری راه بازگشت را دنبال نمودیم و کوهپیمایی گروه کوهنوردی دانشگاه علوم پزشکی در هفت ونیم ساعت بطول انجامید .واینکه حوالی ساعت 21:00 برنامه بدون مشکلی در ساختمان ستاد دانشگاه خاتمه یافت.والسلام


40
39
38
37
36
35
34
33
32

30
29


28
27
26
25
24
23

۱۹ بهمن ۱۳۹۸ ۱۶:۰۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید