اخبار

جذبه قله سیالان آنقدر بالاست، که کوهنوردان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه را بار دیگر به آن منطقه فرا خوان نمود.

جذبه قله سیالان آنقدر بالاست، که کوهنوردان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه را بار دیگر به آن منطقه فرا خوان نمود.
بنام خدا
صعودکوههای سیالان و پرآو به ترتیب با امتیاز دو و یک پیش نیاز صعود به کوه هزاربا ارتفاع 4501 (بام استان کرمان) تعيین گردیده است.
احتراما بعرض می رساند برنامه بعدی گروه کوهنوردی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه صعود شبانه به کوه پرآو می باشد .داوطلبین علاقه مند با علم به اینکه مسئولیت عواقب هرنوع رویداد ناگوار را از زمان حرکت تا خاتمه برنامه تقبل نموده اند می تواند با اضافه نمودن نام خود به لیست ثبت نام در گروه ارتباطی ، حداکثر تا ساعت 22:00 چهارشنبه تاریخ 1399/05/29 در برنامه شرکت نمایند.
حرکت خودرو دانشگاه ساعت 23:30 پنج شنبه تاریخ 1399/05/30 از ساختمان ستاد دانشگاه می باشد.همراه داشتن کوله مجهزهمچنین یک وعده صبحانه وآب مورد نیاز الزامی است.

قله مرتفع سیالان با ارتفاع تقریبی 4200 متر قسمتی از سلسله جبال در ناحیه کوهستانی البرز غربی می باشد که در مرز بین دره ی دوهزار و دره ی الموت واقع شده است. این قله از جنوب به دره الموت ,از شرق به قلل تخت سلیمان, از غرب به قله خشچال و از شمال به دره و رودخانه دو هزار متصل می باشد.

به صورت کلی قله سیالان را می‌توان ازمسیرهای شمالی ،جنوبی و خط ‌الرأسی صعود کرد.

-مسیر شمالی که از روستای عسل محله در ارتفاع حدود ۱۳۰۰ متری آغاز می‌شود و با گذر از دشت‌دریاسر در ارتفاع ۱۷۰۰ متری و جان‌پناه یادبود در ارتفاع ۱۹۰۰ متری و عبور از گوسفند سرای ونی به گردنه بین قله‌های سیالان و کندیگان می‌رسد که با ادامه مسیر به سمت غرب به قله سیالان منتهی می‌شود. این مسیر به نسبت دیگر مسیرها طولانی‌تر می‌باشد.

-مسیر جنوبی از روستای هنیز در ارتفاع ۲۲۰۰ متری آغاز می‌شود و با پیمایش به سوی شمال و گذر از چشمه تونل برفی به جان‌پناه سیالان در ارتفاع ۳۲۵۰ متری می‌رسد و پس از آن با صعود به گردنه و حرکت به سمت شرق می‌توان به قله سیالان رسید.

-مسیر خط‌الراسی که با صعود به قله خشچال و سپس قله کندیکان و پیمایش خط الراس به قله سیالان منتهی می‌شود.

موقعیت جغرافیایی: استان قزوین، منطقه الموت
مسافت ها:
هنیز تا جانپناه: 7.7 کیلومتر معادل زمانی حدود پنج ساعت

جانپناه تا قله: 4.3 کیلومتر معادل زمانی 3 ساعت
هنیز تا قله: 12 کیلومتر معادل زمانی هشت ساعت
قله تا عسل محله: 15.5 کیلومتر معادل زمانی هفت ساعت
جمع: 27.5 کیلومتر معادل زمانی 15 ساعت

 بنام خدا

سلام،کوهنوردان گرامی همانطورکه مسحضرید،صعود به قله سیلان از روستای هنیز استان قزوین تا روستای عسل محله در دستور کار برنامه کوهنوردی است. و زمان حرکت آن بلافاصله پس از اقامه نماز اول وقت صبح روز پنج شنبه تاریخ 1399/05/16 از ساختمان شماره یک دانشگاه می باشد.

وسایل مورد نیاز در مینی بوس : ماسک ،محلول ضد عفونی کننده ،مهر نماز ،دمپایی ،گوشی ،پاور بانک ، همراه داشتن ساکی حاوی وعده های صبحانه ،ناهار+بشقاب ،لیوان،قاشق،چاقومی باشد .

شایان ذکر است  مکانی برای اسکان رزو نمی گردد و فعالیت بی وقفه راپس از رسیدن به روستای هنیز پیش رو داریم به عبارتی نیمه شب اگر بارش باران مقطعی باشد وآسمان صاف شود زیر نورمه و ستاره کوهپیمایی از روستای هنیز(جبهه جنوبی قله مذکور) شروع می گردد و به امید خدا صبح جمعه پس از عبور ازقله سیالان  و دره 2000 بتوانیم قبل از اذان مغرب در روستای عسل محله سوار مینی بوس دانشگاه شویم.

وسایل مورد نیاز: کوله پشتی همراه با پوشش مربوطه حاوی مواد خوراکی کم حجم ومقوی کم باقیمانده، ظرف آب حداکثر دولیتر،چراغ پیشانی با باطری ذخیره ،عصا ،پوتین مناسب ،کلاه ،گارد فیس ،عینک آفتابی،لباس گرم ،بادگیر،کیسه خواب بهاری،زیرانداز ،دستکش سفید نخی ،جوراب ضخیم همچنین همره داشتن ست امداد و طناب انفرادی دور از انتظار نمی باشد.

 داوطلبین علاقه مند با علم به اینکه مسئولیت عواقب هرنوع رویداد ناگوار را از زمان حرکت تا خاتمه برنامه تقبل نموده اند به حمد خدا این سفر طولانی را از قزوین تا مازندران همراهی می نمایند و چنانچه داوطلبی به هر دلیلی مشکلی دارد جهت رعایت حال دوستانش مطرح نماید.در غیر اینصورت مسیر برگشت را با هزینه ی شخصی باید طی مسیر نماید.

دیگر وسایلی که می توان بصورت اختیاری همراه داشت چادر و زیرانداز مربوطه می باشد.

باآرزوی موفقیت 

 


2
1

 

 

گزارش برنامه سیالان:

سلام و احترام همانطور که مسحضرید طی اطلاع رسانی صورت گرفته ،قبل از ثبت نام فاصله  بعد مسافت دانشگاه تا دامنه کوه ،دشواری صعود از نظر مسافت ،ارتفاع ، و موقعیت جغرافیایی همچنین وضعیت آب هوایی به اختصار  بررسی و مورد نقد قرار گرفت داوطلبین برنامه آقایان سیامک پُردلی ، خلیل عسگری ،بابک بهرامیان ،نادر منتظریانی ،دکتر شیبت زاده ،محمدعلی خزاعی ،صمصام  دبیری ،مجید لرستانی ،علیرضا  حیدریان و پویا  شیرزادی اول وقت صبح روز پنج شنبه تاریخ 1399/05/16 بوسیله مینی بوس دانشگاه به رانندگی آقای خلیل منصوری و کمک راننده آقای ولی حقی پور از ساختمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به سمت روستای هنیز استان قزوین حرکت نمودند نزدیک به غروب همان روز به روستای یادشده رسیدند ، طبق اطلاعات دریافتی از اهالی آن روستا متوجه شدند بیش از 50 نفر کوهنورد استان های دیگر از آن روستا به سمت گردنه کوه سیالان با قصد  اجرای برنامه شب مانی  در جان پناه و حوالی آن حرکت نمودند .با این تفاسیرمقرر گردید گروه کوهنوردی دانشگاه حوالی ساعت یک بامداد روز جمعه تاریخ 1399/05/17 صعود خود را شروع نمایندجهت اجرا برنامه، بعد از مختصر استراحت در امام زاده آن روستا در ارتفاع ۲۲۰۰ متری در زمان مقرر زیر نورماه و ستاره به سمت جان پناه حرکت نمودند بخشی از مسیر در هوای مه آلود (ناشی از تبخیررطوبت رودخانه جاری آن منطقه) صورت گرفت و بدنبال آن با گذر از چشمه تونل برفی حوالی اذان صبح به جان‌پناه در ارتفاع ۳۲۵۰ متری رسیدند توقف جهت استراحت در دستور کار قرار گرفت و پس از آن همزمان با روشن شدن هوا به به سمت گردنه در ارتفاع 3800متری رسیدند تغییر مسیربه سمت شرق و عبور از خط الرأس جهت صعود به قله سیالان صورت گرفت یادآور اینکه گروه کوهنوردی دانشگاه  برای دومین بار بود که صعوداین قله عزیز را درکارنامه خود به ثبت رساند. سپاس و یاد ازخداوند یکتا  در قله وظیفه هر کوهنورد می باشد بدنبال  تهیه ی عکس های یادگاری طبق برنامه قبلی جبهه ی شمالی ،مسیر بازگشت کوهنوردان دانشگاه علوم پزشکی بود که  در طول مسیر با عبور از مکان های گوسفند سرای ونی ،جان پناه یادبود ،دشت دریاسر تا روستای عسل محله هوای مه آلود توأم با بارش باران درشیب های وحشت ناک همراه با گِل کوبی بی حد ونصاب انجام شد علی ایحال گروه یاد شده بدنبال پیمایش 30 کیلومتری از این مسیر پر فراز نشیب توانست ساعت 16:30 روز جمعه از عسل محل به مینی بوس دسترسی نماید. طی هماهنگی که از سوی جناب عسگری مدیرحقوقی دانشگاه  بعمل آمده بود گروه کوهنوردی مذکورجهت استراحت پاسی از شب را درنماز خانه ی  بیمارستان 31 خرداد شهرستان منجیل سپری نمودند و در نهایت حوالی ساعت 16:00 روز شنبه تاریخ 1399/05/18 در ساختمان دانشگاه برنامه خاتمه یافت.والسلام

19

18
17
15
14
13
12
11
10
9
8
7


6
5
4
3
2
1

۱۴ اَمرداد ۱۳۹۹ ۲۱:۵۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید