اخبار

کوهنوردان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه صعود به قله کینو (بام استان خوزستان) را در اولین هفته آبان ماه سال جاری در دستور کار خود قرار داده است.

کوهنوردان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  صعود به قله کینو (بام استان خوزستان) را در اولین هفته آبان ماه سال جاری در دستور کار خود قرار داده است.

کینو بلندترین ارتفاع استان خوزستان
کوه کینو در میان سه استان « چهارمحال بختیاری» «خوزستان» « لرستان» قرار گرفته است.
به دلیل آنکه بخش عمده ای از این کوهستان در استان خوزستان قرار گرفته، یکی از ارتفاعات این استان بشمار می آید. که تقریباٌ با ارتفاع 3710 متر به بام خوزستان مشهور است.
یکی از ویژگی های بارز این کوه عرض زیاد خط فراز آنست. پهنای آن حدوداٌ ۶ کیلو متر بر آورد.
کوه کینو دارای قلل متعددی است ودره های زیبای آن برفچالهای زیبایی را تشکیل داده است بروی خط الرس طویل این کوه چاله های پربرف جلوه خاصی دارد و چال معروف ( گرگ کش ) دریاچه کوچک وزیبایی را بوجود آورده است که چشم را خیره می کند .

 این کوه از جنوب غربی به طرف روستای شیمبار (شیرین بهار)و از شمال شرقی به طرف منطقه لبد منطبق است
بلندترین قله این کوهستان «بٌرد مٌه» به زبان فارسی می شود سنگ ماه نام دارد. که به دلیل بلندی در زمان تاریکی در شب نور ماه را منعکس می کند .
کوه کینو دارای علفزارها، مراتع، چشمه ها، غارهای یخی فراوانی می باشد و به دلیل یخجال های فراوان برفی، حتی در فصل تابستان هوا بسیار سرد و باید از پوشاک زمستانی مناسب بهره برد.

لازم به یادآوری است عزیزان داوطلب  با ثبت نام مسئولیت عواقب هرنوع رویداد ناگوار را تقبل نموده اند، لازم به ذکر است درصورت بروزهر گونه حادثه ای مسئولیتی متوجه مقامات محترم دانشگاه علی الخصوص سرپرست کوهنوردی دانشگاه نمی گردد.

همانطور که در برنامه ذکر شده زمان حرکت کوهنوردان با رعایت موازین بهداشتی تعیین شده در ساعت هفت صبح روز پنجشنبه تاریخ یکم آبان ماه سال جاری از ساختمان ستاد دانشگاه می باشد

 همراه داشتن ساک جلو دستی مجهزبه وعده خوراکی در طول مسیر و وسایل شخصی(مهر نماز ،ماسک ،محلول ضدعفونی و . . .) الزامی است وعده ناهار از سوی آقای بهرامیان مهیا می گرددو اینکه شا م در ابتدای شروع کوهنوردی (حوالی دکل مخابراتی) صرف می گرددلازم به یادآوری است در این منطقه نیاز به برپا کردن چادر و استفاده ازکیسه خواب،زیرانداز،لباس گرم و دمپایی،پاور بانک،گوشی همراه ،قاشق ، بشقاب و لیوان،چراغ روشنایی وپیشانی ، می باشد.

شروع کوهنوردی  ابتدای صبح روزجمعه از دامنه کوه کینومی باشد - زمان رفت و برگشت11 ساعت اختصاص یافته است.

وسایل مورد نیاز:

کارت شناسایی-کارت بیمه ورزشی- پوتین کوهنوردی همراه با جوراب ضخیم ،کوله پشتی با روکش،گتر ، ،دستکش ،کلاه ،عینک ، کاپشن بادگیر ،لباس گرم، یک جفت عصا ، کوله پشتی آماده صعودکه محتوی وعده های خوراکی و نوشیدنی به میزان یازده ساعت کوه پیمایی ، فلاکس، چراغ پیشانی و باطری اضافه بدیهی است همراه داشتن طناب انفرادی کیف کمک های اولیه  دور از انتظار نمی باشد.

مسافت جاده کرمانشاه-کی نو=580کیلومتر

شروع کوهنوردی با ارتفاع :2250 متر

چهار کیلومتر اول شیبی تند تا ارتفاع 3530

مسافت کل کوهپیمایی هفت کیلومتر می باشد

جهت حرکت کوهپیمایی شرق متمایل شمال به غرب متمایل به جنوب

3

2

 

1

راننده مینی بوس  آقای شهسواری   09189180842

1

 گزارش صعود کی نو:

با احترام همانطورکه مستحضرید ثبت نام  داوطلبین گروه کوهنوردی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جهت صعود به قله 3747 متری کینو(بام استان خوزستان) درگروه ارتباطی منوط به رعایت پروتکل بهداشتی با تعداد محدود صورت گرفت که آقایان سیامک پُردلی ،خلیل عسکری ،بابک بهرامیان،نادر منتظریانی ،مجید لرستانی ،علیرضا حیدری ،محمدعلی خزاعی ،دکتر غلامرضا شیبت زاده و مهدی  جباری موفق شدند پس از سپری نمودن مراحل ثبت نام  با هماهنگی صورت گرفته ساعت هفت صبح روز پنج شنبه تاریخ 1399/08/01از ساختمان ستاد دانشگاه بوسیله مینی بوس کرایه ای به رانندگی آقای امید  شهسواری از جاده پل دختربه سمت کوه کینو حرکت نمایند .گروه یادشده پس از پیمایش بیش تر از 500 کیلومتر حوالی ساعت 20:30در محله ای به نام گردشگری تاراز  کنار چشمه به استراحت پرداختند ساعت 02:00 بامداد روز جمعه پس از جمع و مرتب نمودن وسایل بوسیله خودرو مذکور تا دامنه کوه کی نو (دکل مخابراتی) ادامه مسیر دادند از همان مکان با توکل به خداوند متعال کوهنوردی را  در یکی از بهترین آب هوای مناسب زیر آسمان پرستاره شروع کردند گروه کوهنوردی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه توانست طی پنج ساعت پس از عبور ازموانعی همچون گیاهان خار دار (گون های خشک و بلند) شیبهای تند و شن اسکی های بین راهی به قله کینو دسترسی یابد با این عمل  برگ زرین افتخار آمیز دیگری دردفترچه خاطرات خود ثبت و به یادگار گذاشت لازم به یاد آوری است از آنجایی که این صعود افتخار آمیز مصادف با آخرین صعود بام استان های کشور عزیزمان بود به همین دلیل گروه کوهنوردی دانشگاه توانست دستیابی به تکمیل پروژه سیمرغ کوههای ایران (صعود به بلندترین قلل همه ی سی و یک استان کشور) برای اولین بار در دانشگاه های علوم پزشکی سراسرکشور توسط کوهنوردان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه شود ناگفته پیداست که دست یابی به این هدف شکوهمند کوهنوردی بدون حمایت همه جانبه مسئولین محترم دست اندر کار انشگاه  و پشتکارهمنوردان گرامی میسر نمی گردید.بدینوسیله از یکایک این عزیزان قدردانی می گردد.

علی ایحال بعدازظهر روز جمعه پس از اتمام فعالیت کوهنوردی مسیر بازگشت را از جاده داران_علی گودرز در دستور کار گذاشته شد. به حمد خدا برنامه بدون مشکلی حوالی ساعت پنج صبح روز شنبه تاریخ 1399/08/03 در ساختمان ستاد خاتمه یافت.والسلام

1

6

5
3
2
9
8
7
12
11
10

 

۲۸ مهر ۱۳۹۹ ۲۱:۱۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید