اخبار

اولین برنامه زمستانی گروه کوهنوردی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه صعود به قله یافته اعلام گردید.

اولین برنامه زمستانی گروه کوهنوردی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه صعود به قله یافته اعلام گردید.
برنامه بعدی از طریق گروه ارتباطی در فضای مجازی اطلاع رسانی می گردد.

سلام علیکم

با احترام به استحضار می رساند جهت اجرای برنامه  روز جمعه تاریخ 1399/10/05 تعداد ده نفر کوهنورد داوطلب دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به اسامی آقایان سیامک پُردلی ،نادر منتظریانی ،خلیل عسگری ،دکترمحمد باقر حیدری،مهدی  جباری،قربانعلی صیدی ،فریبرز محمودی،مجید لرستانی ،علیرضا حیدری و خانم آزاده محمودی جهت صعود به قله یافته با ارتفاع 2983متر از منطقه کوهستانی ورمنجه ثبت نام نمودند.

همانطور که در متن اطلاعیه آمده داوطلبین با علم به اینکه مسئولیت عواقب هرنوع رویداد ناگوار را از زمان حرکت تا خاتمه برنامه تقبل نموده اند می توانند دربرنامه شرکت نمایند . لازم به ذکر است درصورت بروزهر گونه حادثه ای مسئولیتی متوجه مقامات محترم دانشگاه علی الخصوص سرپرست کوهنوردی دانشگاه نمی گردد.

به نظر رسید مختصر اطلاعاتی را جهت شرکت کنندگان گرامی به شرح ذیل اطلاع رسانی گردد:

ساده ترین دسترسی به  قله یافته از سه راهی قزانچی و با عبور از روستای تازه آباد بعد از روستای خلگ یا روستای شیرعلی که کمی جلوتر قرار گرفته است به جاده خاکی منتهی می گردد که کوهپیمایی از همین حوالی به سمت شرق باید مسیر را دنبال نمود .

پس از طی نمودن 6 کیلومتر عبور از لابلای درخت ها و شیبی که به مراتب تند می گردد در ازتفاع 2650 متری به گردنه ای می رسیم ، بطوریکه قله هزاره درسمت جنوب و قله یافته در بلندای دیواره هایی درسمت شمال قرار دارد.برای رسیدن به قله یافته باید عبور تراورسی ابتدا به سمت شرق وبعد از یک کیلومتر و اندی به سمت شمال غربی  تغییر مسیر دهیم.به عبارتی در این موقعیت زمانی بیشتر از هشت کیلومتر کوهپیمایی تا قله یافته را پیش رو داریم.

کوهنوردی در فصل زمستان و سرما تجهیزات مرتبط خود را می طلبد،از جمله وسایل مورد نیاز:

کوله پشتی همراه با پوشش مربوطه حاوی مواد خوراکی کم حجم ومقوی کم باقیمانده، ظرف آب یا فلاکس محتوی نوشیدنی گرم،چراغ پیشانی ،عصا مجهز به گل برفی،کلنگ،کرامپون ،پوتین مناسب ،گتر ،کلاه ،گارد فیس ،عینک ،لباس گرم ،بادگیر ،دستکش دوریه ،جوراب ضخیم ،ماسک ،محلول ضد عفونی کننده ،گوشی ، وکارت شناسایی. طناب انفرادی و کیت کمک های اولیه در کوله پشتی کوهنوردان دور از انتظار نمی باشد.

بدیهی است گزارش مربوطه بعد ازاجرای برنامه منتشرخواهد گردید.

-----------------------

 به نام خدا

گزارش صعود به قله یافته:

با احترام ،شرکت کنندگان برنامه در ساعت 06:20 دقیقه روز جمعه تاریخ 1399/10/05 از ساختمان شماره یک ستاد دانشگاه از طریق جاده خاکی بعد از روستای خلگ به سمت دامنه قله یافته حرکت نمودند نظر به اینکه از ابتدای شیب دامنه ، پوشش برف مشاهده گردید افراد مجهز به گترو دیگر تجهیزات هماهنگی شده  کوهپیمایی را به نام خدا شروع نمودند همانطور که پیش بینی شده بود با گرفتن ارتفاع مقدار و حجم برف کوبی بیشتر می شد تا اینکه حوالی گردنه بدلیل وجود باد دره ، سطح برف ها یخ زده بود.  در بالای گردنه خورشید خانم در آسمانی صاف ،گرمایی فرح بخش را به اعضا گروه ، اعطاء نمود . ادامه مسیر  آنچنان دلچسب بود که احساس سرمای آزار دهنده وجود نداشت به همین جهت اعضای گروه کوهنوردی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به راحتی موانع سنگی و برف کوبی های سنگین نزدیک قله را پشت سر گذاشتند و به قله یافته رسیدند .اولین حسی که بر روی قله از ذهن کوهنورد مرور می گردد یاد خداوند متعال می باشد به دلیل شوق کوهنوردان ومساعد بودن وضعیت جوی هوا در آن بلندی حدود دوساعت جهت رفع خستگی و استفاده از خوراکی ها و نوشیدنی همچنین تصویربرداری ازمناظر اطراف سپری گردید. مسیر بازگشت به روستای خلگ از همان راه پایکوپ دنبال گردید در آن روستا حوالی ساعت 15:30 صرف ناهار در منزل شخصی جناب مجید لرستانی صورت گرفت بدینوسیله توفیقات روز افزون و سلامتی ایشان را از درگاه خداوند منان آرزو می نماییم.

واینکه الحمدالله برنامه بدون مشکلی حوالی ساعت 18: همان روز در ساختمان ستاد دانشگاه خاتمه یافت. والسلام


14
13
12
11
10
9
8
7
6
5
4
3


2
1
 

 

 

۴ دی ۱۳۹۹ ۱۸:۰۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید