اخبار

بازدید از غار طلسم عنوانی است که به برنامه کوهنوردی آخر هفته جاری اختصاص داده شد.

بازدید از غار طلسم عنوانی است که به برنامه کوهنوردی آخر هفته جاری اختصاص داده شد.
با سلام
بلندترین قله در منطقه ورمنجه کرمانشاه کوه بلوچ با ارتفاع 2880متر قرارگرفته است
غار مر طلسم با مختصات جغرافیایی 34°35'33.34"Nو 47° 1'9.24"E در ارتفاع 2763 متری کوه بلوچ قرار گرفته است. یکی از جذبه های مهم این قله، غار طلسم است.این غار که در نزدیکی های خط الرأس و امتدادشمال غربی قله قرار گرفته است دارای دهانه ای فراخ و دیدنی است.پس از ورود به دهانه غار در قسمت انتهایی آن معبری کوچک وجود دارد با چکند ها و چکیده های دیدنی و هوایی سرد و خنک ،در میانه های غار انبوهی از استخوان حیوانات انباشته شده است که به احتمال فراوان آثاری از حیوانات شکارچی و شکار شده در طول هزاران سال است.
برای صعود به قله بلوچ چند راه امکان پذیر است.معمول ترین راه در جاده کرمانشاه – کامیاران قرار دارد.دسترسی به غار و قله بلوچ از نزدیکترین روستاهای مجاور آن (روستاهای محمود آباد یا سورکال در ضلع تقریبی شرقی همچنین روستای وزمله در جبهه غربی قله یادشده)می باشد.

تصویر ی منتخب مرتبط به برنامه آینده از از خاطرات قبلی:

2

با احترام به استحضار می رساند طبق روال متعارف ،داوطلبین علاقه مند ازطریق گروه ارتباطی بصورت مجازی ثبت نام نمودند به همین منظور تصویر ی از صفحه های نحوه ی  ثبت نام به شرح ذیل به نمایش گذاشته شده است.

3

لیست افراد داوطلب

 

4

بدیهی است شرحی مختصر از گزارش برنامه کوهنوردی پس از اجرای آن اطلاع رسانی می گردد.

----------------------

سلام

گزارش بازدید از غار طلسم

باا حترام،بدینوسیله به استحضار می رساند داوطلبین گروه کوهنوردی دانشگاه به اسامی آقایان سیامک  پُردلی ،نادر منتظریانی ،بابک بهرامیان،صمصام دبیری ،علیرضا حیدری ،مجید لرستانی ،حسین داعی ،مهدی جباری ،قربانعلی صیدی ،مجتبی صفدری،فریبرز محمودی و خانم ها دکتر مرضیه جوکار ،ثریا شهبازی و آزاده محمودی در اول وقت روز جمعه تاریخ 1399/10/19 بوسیله مینی بوس به رانندگی آقای شهسواری از ساختمان شماره یک ستاد دانشگاه به سمت روستای سورکال (جاده کرمانشاه کامیاران مجاور روستای گوهرچغا ) حرکت نمودند .کوهپیمایی از مسیر پایکوپ انتهای روستا ی سورکال به سمت مر طلسم که با شیب همراه بود در هوایی بسیار مناسب و خنک شروع گردید. حوالی ساعت دوازده به غار رسیدند و از غار بازدید گردید وتصاویری به یادگاری برداشت نمودند. مسیر بازگشت را طبق برنامه از مسیر پایکوب مجاور دره محمود آباد به سمت روستای محمود آباد فرود آمدند ودر ابتدای جاده منتهی به دامنه کوه یاشده بوسیله مینی بوس به سمت کرمانشاه حرکت نمودند به حمد خداوند یکتا برنامه پیمایش 15 کیلومتری بدون مشکلی ساعت 17:00 در ساختمان ستاد دانشگاه خاتمه یافت.

         می توانید مر طلسم را از منظر دیگر در آدرس ذیل مشاهده نمایید.

                                                                                                               https://www.aparat.com/v/kwxoS?playlist=771726          

والسلام  


17

16

14
13
12
11
10
9
8
7
6 
5
4
3
2
1

۱۵ دی ۱۳۹۹ ۱۶:۴۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید