اخبار

صعود کوهنوردان دانشگاه به قله 3964 متری توچال در دستور کار قرار گرفت.

صعود کوهنوردان دانشگاه به قله 3964 متری توچال در دستور کار قرار گرفت.
برنامه آینده تمرین سنگ نوردی است که در هفته آینده جزئیات برنامه جهت علاقه مندان از طریق گروه ارتباطی تلگرام منتشر خواهد شد.

6

قله توچال:

نام قلّه‌ای در شمال استان تهران است که بلندای آن ۳۹۶۳متر از سطح دریاست و بخشی از دامنه ی رشته‌کوه البرز می‌باشد. دامنه ی جنوبی توچال در مجاورت شهر تهران و قلّه ی  آن نیز مشرف به این شهر است.

قله توچال دارای چندین مسیر صعود متفاوت و از جهات مختلف از جمله مسیر دربند و شیرپلا، مسیر پارک جمشیدیه و کلکچال، مسیر ولنجک، مسیر درکه و پناهگاه پلنگچال، مسیر دارآباد، مسیر دره اوسون و مسیر آهار و شکراب، مسیر شهرستانک، مسیر امامزاده داوود و است و از این نظر در ایران کم نظیر است.

چندین پناهگاه و جانپناه از جمله پناهگاه های کلکچال، شروین، شیرپلا، اسپیدکمر، پلنگچال، دارآباد (مونگچال)، جانپناه قله توچال (اردلان)، امیری، هتل اوسون، ایستگاه پنجم تله‌کابین و در دامنه ها و مسیرهای قله توچال وجود دارند.

خط الراس توچال شامل قلل متعددی مانند لوارک (3560 متر)، بازارک (3753 متر)، پلنگ چال (3520 متر)، سر بازارک (3640 متر)، شاه نشین (3875 متر)، لزون غربی (3585 متر)، لزون شرقی یا پیازچال(3540 متر)، کلک چال (3350 متر) و است و با ادامه مسیر کوهنوردی می توان برنامه های دیگری را نیز اجرا کرد.

 باعرض سلام ودرود خدمت همنوردان عزیز

با احترام به اطلاع می رساند شروع برنامه روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۷/۱۳ بعد از اقامه نماز ظهر در مسجد دانشگاه راس ساعت ۱۳ می باشد .که با یاری خدا پس از رسیدن به تهران و پس از نماز واستراحتی کوتاه و صرف شام شروع از مسیر دربند بصورت شبانه میباشدکه حدود ۱۰ کیلومتر بوده که پس از رسیدن به قله و استراحت در صورت باز بودن تله کابین از مسیر ولنجک بوسیله تله کابین برگشته  ودر غیر این صورت بسته به شرایط توان گروه دو مسیر برگشت پیش رو است:

۱)مسیر دربند         به طول ۱۰ کیلومتر

۲)مسیر ولنجک      به طول ۱۵ کیلومتر

 لیست اسامی داوطلبان شرکت در برنامه توچال مورخ ۱۴۰۰/۰۷/۱۳

۱)سیامک پُردلی۲)حسین داعی۳)مجید لرستانی۴)اعظم خواجوی۵)مجتبی   صفدری۶)علی رضا حیدری۷)مرضیه جوکار۸)محمدرضا کاکایی۹)نوذر محمدی۱۰) محمد داهیم۱۱)نادر منتظریانی۱۲)نامدار شکری۱۳)خلیل عسگری۱۴)آزاده محمودی

وسایل مورد نیاز:

🔴    کارت شناسایی و بیمه ورزشی و تلفن همراه

🔴   یک وعده شام به همراه تغذیه در طول مسیر کرمانشاه به تهران + آب   ،دستمال مرطوب ،بشقاب،لیوان ،قاشق ،تنقلات و صبحانه در مسیر کوه پیمایی.

🔴  کوله پشتی وکفش مناسب ، باتوم و عینک کوهنوردی ، جوراب اضافه ، کلاه آفتابی و زمستانی ، لباس گرم و بادگیر ، دستکش ، چراغ پیشانی (از شارژ بودن باطری قبل از سفر اطمینان حاصل فرمایید)

📌باتوجه به طول مسیر همراه داشتن پاور بانک ، دمپایی ، دارو و وسایل شخصی دور از انتظار نمی باشد.


5
3
2

 

بدیهی است گزارش برنامه پس از اجرا اطلاع رسانی خواهد شد.

گزارش برنامه صعود به قله توچال:

باسلام و احترام، بدنبال هماهنگی های صورت گرفته شرکت کنندگان برنامه فوق رأس ساعت 13:00 روز سه شنبه تاریخ 1400/07/13 از ساختمان ستاد دانشگاه علوم پزشکی به سمت منطقه ی دربند تهران حرکت نمودند . حوالی  ساعت 23:30 کوپیمایی را با یاد نام خدا شروع نمودند همانطور که مستحضرید در ابتدای مسیر کوهپیمایی دربند به قله توچال پس از عبور از روستای پس قلعه ، شیب های تند ابتدای مسیر به شکل پله های سنگی بازسازی شده وطناب هایی که بوسیله ی میله ها در دل سنگ ها مهارشده ، موجب می گردد که کوهنوردان  با مشکلات کمتری از دره صعب العبور حرکت نمایند .

کوهنوردان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه شبانه پس از  عبور از قرارگاه امدادونجات داوودی ،آبشار دوقلو و پناهگاه شیر پلا  به جان پناه امیری رسیدند و به استراحت پرداختند پس از طلوع آفتاب در هوای نزدیک صفر درجه مسیر کوهپیمایی را به سمت قله ادامه دادند با پشت سر گذاشتن تپه های بلند بالاخره به اوج قله توچال با ارتفاع 3963 متری رسیدند ذکر خداوند یکتا هیچگاه از ذهن کوهنوردان خارج نمی گردد علی الخصوص در شرایط دشوار.پرداختند به استراحت در ارتفاع بالا و گرفتن تصاویر زیبا از اطراف قله لذت بخش می باشد.

مسیر بازگشت به سمت ایستگاه هفت تله کابین در دستور کار بود وبوسیله تله کابین تا ولنجک فرود کوهنوردان ادامه یافت و طی قرار صورت گرفته بوسیله میدل باس(اتوبوس )طرف قررداد کوهنوردان دانشگاه به سمت کرمانشاه حرکت نمودیم.

الحمدالله برنامه بدون مشکلی (کمتر از دو روز) در ساعت 19:30 روز بعد(چهارشنبه) در ساختمان دانشگاه خاتمه یافت.

12
11
10
9
8
7
6

1

4
3
2

 

۱۳ مهر ۱۴۰۰ ۱۱:۲۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید