اخبار

فرود از دره تاف کوهستان پرآو که مشتمل بر 9 کارگاه بود از سوی یازده نفر از سنگ نوردان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در یک روز پاییزی به سهولت صورت گرفت.

فرود از دره تاف کوهستان پرآو که مشتمل بر 9 کارگاه بود از سوی یازده نفر از سنگ نوردان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در یک روز پاییزی به سهولت صورت گرفت.
برنامه بعدی صعود به قله شیرباد کوه بینالود (باماستان خراسان رضوی) می باشد.داوطلبین می توانندطبق مقررات از طریق گروه ارتباطی تلگرام در ثبت نام شرکت نمایند.

تنگ تاف کوهستان پرآو

آب جاری از ذوب برف ها درناحیه جنوبی کوهستان پرآو  پس از اشباع نمودن مسیر دامنه ها ، دشت ها و تنگه ها در نهایت بصورت جویباری منسجم  در پایین ترین تنگه ظاهر می گردد و ماحصل آن با شیب تند از تنگه فرو می ریزد و همین امر با گذشت زمان کف تنگه صاف(لیز)می گردد و تنگه را بحالت استوانه ای برش خورد بوجود می آورد. مسافت مسیر فرود تنگه گرچه کمتر از یک کیلومتر محاسبه می گردد ولی بدلیل محدودیت هایی که در آن مکان وجود دارد باید جهت عبور از این گذز زمان را فدای احتیاط گردد.

در دره فوق هشت کارگاه بر سر صخره های بیشتر از 15 متر تعبیه گردیده است که زمان فرود از این چالش های پیش رو با احتساب رعایت نکات ایمنی واستفاده صحیح از ابزارو مرتب کردن طناب های همراه حداقل یکساعت برای هر نفر برآورد می گردد.

اگر تعداد سنگ نوردان را ده نفر محاسبه نماییم ده ساعت اتلاف زمان جهت فرود منظور می گردد.

فرودی که توسط سنگ نوردان صورت می گردد به صورت کرده ای که متشکل از دو یا سه نفر می باشد

دیگر فرودی که سرعت فرود را افزایش می دهد یک گروه از قبل کارگاه ها را مجهز به طناب جهت فرود ایمن می نمایند که با رسیدن گروه جدید حداقل زمان صرف فرود آنان می گردد.

دره فوق فاقد آنتن دهی و ارتباط گیری می باشد.به همین منظور استفاده از دستگاه بی سیم در دستور کار قرار گرفته شده است.

در صورت مواجه شدن با کارگاه غیر ایمن درمسیر فرود تمهیدات اندیشه شده ترمیم یا ایجاد کارگاه جدید می باشد. به همین دلیل ابزار و اقلام ایجاد کارگاه را همراه گروه منظور نموده ایم.

با این تفاسیر فرود ایمن داوطلبین گروه ثبت نام کننده باید خوراک و نوشیدنی متناسب با زمان تعریف شده را در کوله خود لحاظ نمایند.   

حداقل تجهیزات فرود سنگ نوردان بایستی متشکل از کلاه،هارنس،بند حمایت متصل به کاربین پیچ دار ،ریورسو، شانت ، طنابچه پروسیک ، سه عدد کارابین پیچ (مجموعاًچهار کارابین)و دستکش جهت جلوگیری از اصطکاک (سایش) پوست کف دست باشد.

 

با سلام

با احترام به اطلاع می رساند شرکت کنندگان برنامه تنگ تاف به اسامی ۱- سیامک پردلی۲- محمد داهیم۳- نادر  منتظریانی۴- حسین داعی۵- صمصام  دبیری۶-محمدرضا کاکایی۷-مرضیه جوکار٨-هانیه تاسفی۹ - شیبت  زاده۱۰-آزاده محمودی۱۱-احسان مسعودی ( شرکت در کوهپیمایی)۱۲-رسول ملکوتی(شرکت در کوهپیمایی)۱3- خلیل عسگری ،طبق برنامه در روز جمعه تاریخ   ۱۴۰۰/07/۲۳ بوسیله مینی بوس دانشگاه به رانندگی خلیل منصوری از ساختمان دانشگاه تا محیط بانی چالابه جابجا شدند و پس از کوهپیمایی در مسیرپاکوب ناحیه ی غربی دره تاف به قسمت فوقانی آن دره رسیدند کارگاه های تنگه بوسیله پنج رشته طناب و تجهیزات فرود سنگ نوردی یکی پس از دیگری با احتیاط سپری گردید. لازم به ذکر است در طول مسیر بوسیله دریل با نصب سه عدد بولت دو حلقه ای نسبت به ایمن تر کردن مسیر فرود اقدام نمودند. به پاس خداوند یکتا برنامه بدون مشکلی ساعت 17:00 همان روز در ساختمان ستاد دانشگاه خاتمه یافت.


8
7
6
5
4
3
2
1

۲۴ مهر ۱۴۰۰ ۱۵:۴۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید