اخبار

صعود به قله ی بیستون در دستور کار کوهنوردان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه قرار گرفت.

صعود به قله ی بیستون در دستور کار کوهنوردان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه قرار گرفت.
برنامه بعدی به تمرین صخره نوردی اختصاص داردبدیهی است که جزئیات تکمیلی آن از طریق گروه ارتباطی تلگرام اطلاع رسانی می گردد.

بیستون:

قله بیستون قله ای از قلل متعدد کوهستان پراو بحساب می آید که با ارتفاع 2760 متر از سطح دریا در 20 کیلومتری شرق شهر کرمانشاه قرار گرفته است چنانچه قله پراو را مرکز کوهستان پراو در نظر بگیریم قله بیستون در منتها الیه جنوب شرقی این کوهستان در بین قلل زنهان ، سه کل و دشت چمچمال قرار گرفته است عمده شهرت این کوه بخاطر دیواره 1200 متری این کوه است که در ضلع جنوبی این کوه قرار گرفته که یکی از مشهورترین دیواره های ایران و جهان محسوب میشود.بجز مسیرهای متعددی که برروی دیواره بیستون برای رسیدن به قله توسط صخره نوردان ایرانی و خارجی گشایش شده است برای کوهپیمایی به قله بیستون باید از جبهه شمالی کوه اقدام نمود و تقریبا سه راه مناسب جهت این کار وجود دارد که هر سه این راهها در ابتدا به میدان بیستون میرسند(میدان بیستون دشت بین قله زنهان و بیستون است که چند حلقه چاه آب هم درآن وجود دارد) و از آنجا هرسه مسیر مشترک می گردد وبه قله بیستون خواهند رسید.

 یک راه از دره ایل دره می باشد که از روستای سنقرآباد شروع میشود که این روستا در یک کیلومتری جاده بیستون به سنقر قرار گرفته است ومسیر این دره به پشت کوه بیستون و به میدان بیستون رسیده ووارد جبهه شمالی کوه میشود.

راههای دوم وسوم از ضلع غربی کوه هستند که به پیازه ری و میشه ری شهرت دارند واز دامنه کوه بیستون زا شروع میشوند وبرای رسیدن به ابتدای مسیر کوهنوردی این دو راه باید ابتدا به پلیس راه کرمانشاه به بیستون رفت که در 25 کیلومتری شهر کرمانشاه قرار دارد و وارد جاده خاکی 2 کیلومتری شد که در مسیر فوق مارک گذاری گردیده است.

 مسیر پیمایش شده فوق در راه صعود و فرود شامل دو مسیر ضلع غربی کوه ، یعنی پیازه ری و میشه ری می باشد البته لازم به تذکر است که مسیر پیازه ری حالت نیمه فنی دارد ومسیر غیر معمول است و تفرق و گول زنندگی در ابتدای راه بکرات وجود دارد و به علت طبیعت صخره ای این مسیر در گیر شدن با صخره های بزرگ وکوچک اجتناب ناپذیر است ولی بخاطر وجود خط الراس و داشتن چشم اندازهای زیبا از دشت چمچمال و رودخانه گاماسیاب این مسیر فوق العاده دیدنی می باشد و مسیر فرود هم از راه میشه ری انتخاب گردید طول کل مسیر کوهپیمایی فوق هم در حدود 14 کیلومتر بود.

شرح ذیل مربوط به پستی است که در گروه تلگرامی کوهنوردان دانشگاه جهت اطلاع و ثبت نام داوطلبین بارگذاری شده است:

 باسلام وعرض ادب خدمت همنوردان و همکاران محترم برنامه بعدی کوهنوردی صعود به کوه بیستون به ارتفاع ۲۷۶۰ متر  باظرفیت حداکثر ۱۸  نفر تعیین می گردد. زمان حرکت صبح روز جمعه مورخ ۱۴۰۰/۸/۲۸ راس ساعت  ۵:۳۰ دقیقه از ساختمان شماره یک ستاد دانشگاه میباشد.عزیزان داوطلب با علم به اینکه عواقب هر نوع رویداد ناگوار را از زمان حرکت تا خاتمه برنامه را تقبل نموده اند می توانند با اضافه نمودن نام خود به لیست ذیل حداکثر تا ساعت 24 روز سه شنبه مورخ 1400/8/25 دربرنامه شرکت نمایند.لازم بذکر است درصورت بروز هرگونه حادثه ای هیچ گونه مسٶلیتی متوجه مقامات محترم دانشگاه علی الخصوص سرپرست کوهنوردی دانشگاه نمی گردد.اسامی بیشتر از ۱۸ نفر به صورت رزرو میباشد که در صورت کنسل نمودن نفرات قبلی به ترتیب اولویت جایگزین خواهد شد. همنورادن عزیز توجه نمایید لیست افراد شرکت کننده جهت تهیه وسیله ایاب و ذهاب صبح روز چهارشنبه باید تحویل واحد نقلیه گردد به همین دلیل زمان ثبت نام غیرقابل تمدید می باشد.

وسایل موردنیاز : داشتن بیمه ورزشی، کفش مناسب، جوراب، کلاه، باتوم، چراغ پیشانی، عینک آفتابی، دستکش، بادگیر، لباس گرم، آب، تنقلات، صبحانه.

 رعایت پروتکل های بهداشتی الزامیست.

 اسامی داوطلبین به شرح ذیل می باشد:

۱- سیامک پُردلی۲-رسول نعمتی۳-آزاده   محمودی۴- هانیه تاسفی ۵- حسین داعی ۶-مرضیه جوکار ۷- قربانعلی صیدی ۸-مجتبی صفدری ۹- نادر منتظریانی ۱۰-ثریا شهبازی۱۱ ـ تیمور محمدی 12-فریبرز سلامی ۱۳-محمدعلی  بیات۱۴--اکبر خدامرادی۱۵-معصومه کیانی

 09189820835 آقای حامد یوسفی راننده سمندبه شمارپلاک ۱۹ :۳۳۹س۵۱

09183855936 آقای خلیل منصوری راننده مینی بوس به شمارپلاک ۹۱۳:۱۹الف۱۲

 

2

 

 

بدیهی است گزارش فعالیت کوهنوردی پس از اجرای برنامه اطلاع رسانی می گردد.

گزارش برنامه قله بیستون با ارتفاع:2760 متر

با سلام ،برابر هماهنگی های بعمل آمده و ثبت نامی که صورت گرفت پانزده نفر از اعضاء گروه کوهنوردی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در اول وقت روز جمعه تاریخ 1400/08/28  از ساختمان شماره یک دانشگاه بوسیله دو دستگاه خودرو(مینی بوس و سواری سمند)به سمت دامنه کوه بیستون(مسیر میشه ری) صعود انجام گرفت. .

کوهپیمایی راس ساعت 6:30 شروع شد و گروه به شکل منظم و پیوسته از راه پا کوب تا قله حرکتی منسجم داشته و هوای آسمان صاف بهمراه وزش باد سرد بود و با افزایش ارتفاع بتدریج سرمای هوا و زش باد شدیدتر شد که قابل تحمل بود و گروه به براحتی تا قله مسیر را طی نمودند.

انجام مسیر بازگشت از قله پس از استراحت و گرفتن تصاویرو صرف صبحانه در بلندای کوه بیستون به سمت روستای سنقرآباد صورت گرفت وحوالی ساعت 16:00 در سنقرآباد پس از صرف نهارحرکت به سمت ساختمان ستاد دانشگاه راس ساعت 16:30 خاتمه یافت. 

5
4
3
2
1

۲۵ آبان ۱۴۰۰ ۲۱:۳۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید