اخبار

صعود به قله ی ۳۴۰۵متری شیخ علی خان کوه پرآو در دستور کار گروه کوهنوردی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه قرار گرفت.

صعود به قله ی ۳۴۰۵متری شیخ علی خان کوه پرآو در دستور کار گروه کوهنوردی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه قرار گرفت.
برنامه بعدی با مدیریت جناب بابک بهرامیان (کارشناس حقوقی دانشگاه ) در روز جمعه ۱۴۰۰/۱۰/۲۴ تحت عنوان پیمایش ۱۱ کیلومتری از پارک سراب قنبر تا گردنه عین الکش در کنار روستای توه لطیف خواهد بود
که شرح تکمیلی آن از طریق گروه ارتباطی تلگرام اعلام گردیده است.

صعود به قله ی ۳۴۰۵متری شیخ علی خان کوه پرآو = بام استان کرمانشاه توسط مدیر برنامه این هفته  جناب اکبر آزادی (مسئول محترم آموزش مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان)در گروه کوهنوردی تلگرام مطرح و داوطلبین طی فرآیندی نسبت به ثبت نام اقدام نمودند.

2
 

فراخوان داوطلبین به شرح ذیل آگهی گردید:

🔹با سلام و احترام خدمت کوهنوردان محترم دانشگاه

🔹برنامه این هفته گروه کوهنوردی دانشگاه با ظرفیت ۱۵ نفر روز جمعه مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۱۷ بعد از اقامه نماز صبح در مسجد دانشگاه صعود به قله پرآو می باشد.

🏔«پراو» منطقه‌ای کوهستانی در زاگرس شمالی است که شاید بیشتر به خاطر غارش معروف باشد که در بین کوهنوردان، طبیعت‌گردان و غارنوردان معروف به «اورست غارهای دنیا» است. این منطقه شمال شرق کرمانشاه را دربرگرفته و بلندترین نقطه آن قله شیخ علیخان یا پراو است که حدود ۳۴۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و هدف ما هم صعود به شیخ علیخان است

🔹مسیر حرکت ما از سمت تنگ چالابه به سمت چشمه دوزری خواهد بود که بعد از  استراحت کوتاهی در چشمه دوزری و پرکردن قمقمه های آب از کنار خرسنگ از داخل دره به سمت خسته نباشید یک حرکت خواهیم کرد سپس با توجه به بارش برف از مسیرشیب بیولوژی به سمت جانپناه یا پناهگاه پراو(3150متر) حرکت و بعد از استراحت کوتاهی به سمت قله صعود خواهیم کرد.

🍀عزیزیان شرکت کننده در این برنامه با علم به اینکه مسئولیت عواقب هر نوع  رویداد ناگوار را از زمان حرکت تا خاتمه برنامه را تقبل نموده اند میتوانند با اضافه نمودن نام خود به لیست ذیل حداکثر تا ساعت 22 روز دوشنبه 1400/10/13 در برنامه شرکت نمایند

🙏یادآوری میگردد اجرای برنامه منوط به موافقت مسئولین دانشگاه و مساعد بودن شرایط جوی منطقه میباشد لازم به ذکر است در صورت بروز هرگونه حوادثی هیچگونه مسئولیتی متوجه مقامات دانشگاه به خصوص سرپرست گروه کوهنوردی و مدیر برنامه نخواهد بود.

🍀ضمنا تاکید میگردد با توجه به بارش برف و لغزنده بودن مسیر علاوه بر لباس گرم زمستانی مخصوص کوهستان کوهنوردان گرامی کرامپون وگتر حتما همراه داشته باشند.

 ارادتمند آزادی

 داوطلبین گروه کوهنوردی دانشگاه به شرح اسامی ذیل اعلام آمادگی نمودند:

 ۱-سیامک پُردلی ۲-نادر منتظریانی ۳- اکبر آزادی ۴-مجتبی صفدری ۵-قربانعلی صیدی ۶-آزاده  محمودی ۷.محمد حشمتی ۸-حسین داعی ۹ ـ تیمور محمدی ۱۰- محمد داهیم ۱۱-اکبر خدامرادی ۱۲- خلیل عسگری ۱۳- مرضیه جوکار ۱۴- محمدرضا کاکایی.

1

 

 لوازم همراه کوهنوردان:

کوله پشتی با روکش محتوی خوراکی مقوی کم حجم،سبک کم باقیمانده مورد نیاز 10 ساعت کوهنوردی،فلاکس آب گرم(دمنوش یا چای) عصامجهز به گل برفی ،کلاه،دستمال سر، کرم ضد تابش اشعه ،دو جفت دستکش،کاپشن گُرتکس،عینک،بلوز و شلور گرم ، گوشی همراه، طناب انفرادی،ست امداد،دو جفت جوراب ضخیم ،زیرانداز(زیر باسنی) گتر و پوتین کوهنوردی مناسب برنامه ی زمستانی که مورد استفاده برف کوبی درمسیرهای برف گیر(شمالی-مناطق مرتفع)  .

و اینکه در دمای زیر صفر درجه سانتی گراد همراه داشتن تجهیزاتی مانند ،کلنگ ،کرامپون برای کوهنوردان الزامی است.

یادآوری مقرر گردیده زمان بازگشت در محیط چالابه با مقداری آش از کوهنوردان دانشگاه پذیرایی گردد.به همین جهت لازم است نان ، ظرف و قاشق به سلیقه خود همراه داشته باشید.

بدیهی است گزارش مربوطه پس از اجرای برنامه اطلاع رسانی می گردد.

----------------

به نام خداوند بخشنده ی مهربان

 گزارش صعود به قله 3405 متری کوه پرآو:

پیرو هماهنگی و برنامه ریزی صورت گرفته کوهنوردان داوطلب برنامه در صبح جمعه بعد از اقامه نماز بوسیله یک دستگاه مینی بوس هیوندا به رانندگی آقای لرستانی از ساختمان شماره یک به سمت روستای چالابه (محیط بانی) حرکت کردند.گفتنی است بارش برف اخیرموجب جذب خیل عظیمی ازکوهنوردان به آن منطقه شده بود کوهپیمایی کوهنوردان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه حوالی ساعت 07:00 از محیط بانی بصورت منسجم با هدف بازدید از قله ی شیخ علی خان در هوایی صاف شروع گردید پس از سپری شدن شیب خاتون بان ،چشمه دوزری ، ایستگاه خسته نباشیدانسجام 12 نفری گروه به دلایلی عدم توانایی تنی چند از شرکت کنندگان که موجه بودمختل گردید علی ایحال از آنجایی که باید زمان برگشت مدیریت می شد گروه به محض رسیدن به پناهگاه بدون توقف مسیر قله را دنبال نمودند و بر فراز قله ی شیخ علی خان با عنایت به فصل زمستان با هوای عالی مواجه شدند گروه های مختلف جهت گرفتن تصاویر یادگاری از تابلو قله به صف ایستاده بودند کوهنوردان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از این امر مستثنی نبودند .

 لازم به یادآوری است حاجی علیرضا اسماعیلی پیشکسوت کوهنوردان کرمانشاه که بصورت خود جوش در روز زمستانی مذکور جهت ایجاد انگیزه و انرژی مثبت در ورزشکاران از مسافت دور فعالیت کوهنوردان را با هنر عکاسی و فیلمبرداری به تصویر کشیده است.

بدینوسیله ضمن تقدیر ، تداوم توفیقات نامبرده، را از خداوند متعال آرزومندیم.

 -در نهایت مسیر بازگشت گروه به سمت پائین دنبال شد و بدنبال هماهنگی صورت گرفته کوهنوردان دانشگاه توانستند پس از پایین آمدن از شیب خاتون بان (تنگه چروبر) سوار بر مینی بوس شوندو در آن منطقه شام مختصری صرف گردید.

به حمد خداوند متعال برنامه ساعت 19:00 در ساختمان ستاد دانشگاه خاتمه یافت.

آدرس کانال تلگرامی کوهنوردان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به شرح ذیل می باشد:

koh1111@


11
10
9
8
7
6
5
4
3
2

 

۱۴ دی ۱۴۰۰ ۲۲:۰۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید