اخبار

بازدید کوهنوردان دانشگاه از غار هادی خان با مدیریت خانم دکتر جوکار

بازدید کوهنوردان دانشگاه  از غار هادی خان با مدیریت خانم دکتر جوکار
برنامه سنگ نوردی این هفته با مدیریت خانم دکتر مرضیه جوکارومسئول فنی آقای محمد داهیم مشتمل بر برنامه ترکیبی تحت عنوان بازدید از غار هادی خان انجام گرفت.
برنامه ی هفته آینده با مدیریت جناب حسین داعی (کارشناس ارشد معماری مدیریت عمرانی دانشگاه) می باشد که در زمان مقرراز طریق گروه ارتباطی تلگرام اطلاع رسانی می گردد.

11

غار هادی خان دربین دو قله دوشاخ وفرخ شاد در ضلع شمالی کوه قرار گرفته است برای رسیدن به پای دیواره ای که این غار در ٱن قرار گرفته باید از پارک کوهستان اقدام نمود وحدود ۲/۵ کیلومتر کوهپیمایی نمود به لحاظ اینکه این غار در وسط دیواره قرار گرفته مکان مناسبی جهت صخره نوردی است مسافت صخره نوردی برای رسیدن به دهانه غار حدود یک طول طناب می باشد سقف ٱن 2۵ متر بلندی دارد که رول کوبی شده.این غار روی خط الرس دو شاخ به فرخشاد به خوبی دیده میشود.

10

 صعود و فرود مرهادی خان👇

مسیر شماره ۱: سه مرحله صعود و سه مرحله فرود تا درون غار نیازدارد. بعلت قدیمی بودن مسیر و میانهای میخ و بلوک و طنابچه های پوسیده شده..

مسیر شماره۲: مسیر یک مرحله حدود ۳۰ متر صعود تا درون غار هم به صعود طبیعی میشه و هم مصنوعی با پله رکاب  هست.

مسیر شماره۳:مسیر نرمال تریرین هست. با چندین میانی و دست به سنگ وبا یک فرود چندی متری رسیدن به درون غار واما برای دسترسی  با بالای غار با صعودی ۳۰ متری از سمت راست نیاز هست  تارسیدن به کارگاه های فرود دو تا کارگاه هست. اولی تک نقطه و حلقه حدود ۱۰ متر و دومی ۲۵ متر دونقطه حلقه زنجیر و  به درون غار منتهی می شود. و  از درون غار نهایتاً هر سه نوع دسترسی به درون غار با یک فرودی ۲۵ متری به پایین می رسد . توضیح: کارگاه های نصب شده بالای غار برای فرود معلق و مفرح و تمرین صعود های متنوع مصنوعی توسط همنوردان (سیامک پردلی وداهیم) تهیه و نصب گردیده است....

با سلام و احترام ، اطلاعیه ی ذیل مربوط به فراخوان سنگ نوردان باآمادگی جسمانی و روانی متناسب می باشد که با مسئولیت خود بصورت داوطلبانه جهت شرکت دربرنامه ی کوهنوردی به شرح مختصر فوق ثبت نام می نمایند واینکه با تجهیزات لازم درموعد مقرر ومحل قرار حضور می یابند.🙏

 به نام خالق کوهها

برنامه این هفته گروه کوهنوردی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ،برنامه ترکیبی کوهنوردی وسنگنوردی درمنطقه غار هادی خان در روز جمعه ۱۴۰۱/۳/۶بعد از اذان صبح از ساختمان شماره یک  میباشد.صعود به این غار با توجه به شرایط شرکت کنندگان به دوصورت ۱-دست به سنگ ۲-فنی امکان پذیر است و فرود شامل سه  مرحله که یک مرحله ٱن معلق در درون غار میباشد.

جهت شرکت در این برنامه داشتن تجهیزات فنی سنگنوردی الزامی است

عزیزان داوطلب باعلم وپذیرش مسئولیت عواقب هرنوع رویداد ناگواراز زمان حرکت تا خاتمه برنامه ، میتوانند بااضافه نمودن نام خود به لیست ذیل حداکثر تا ساعت ۲۲ تاریخ  ۱۴۰۱/۳/۲ دربرنامه شرکت نمایند .درصورت بروز هرگونه حادثه ای مسئولیتی متوجه مقامات محترم دانشگاه،سرپرست کوهنوردی، مدیرو مسئول فنی برنامه نمی باشد.

گزارش صعود  و فرود به غار هادی خان :

با احترام ،شرکت کنندگان برنامه به اسامی سیامک پردلی،محمد داهیم،مرضیه جوکار،محمدرضا کاکایی،شیبت زاده،مجتبی صفدری،محمد حشمتی،اکبر ٱزادی،مه ناز محمدخانی و قربانعلی صیدی اول وقت روز جمعه تاریخ ۱۴۰۱/۳/۶ بوسیله مینی بوس دانشگاه به رانندگی صیدی به پارک کوهستان رفتند و کوهپیمایی آنها از همان محل شروع گردید با سپری کردن مسافت حدود ۲/۵ کیلومتر به پای دیواره غارمذکور رسیدند .

پس از درگیری با سنگ و صعود از دیواره ی شرقی وارد غار شدند بعداز استراحت و خوردن صبحانه در درون غار،برای رسیدن به بالای غار مسیر سمت دیواره شرقی را به سمت فوقانی غار ادامه دادند با رعایت موارد ایمنی و تجهیزات فرود از غار به ارتفاع 25 متری یکی پس از دیگری بصورت معلق فرود آمدند و در عین حال تصاویر به یادگار تهیه کردند بدنبال فرود فوق از دیواره زیر غار نیز فرود نمودند و مسیر بازگشت به پارک کوهستان را در دستور کار قرار دادند.

بالاخره به حمد خداوند یکتا برنامه بدون مشکلی در ساعت ۱۳:۳۰ درساختمان ستاد دانشگاه به پایان رسید.

 باتشکر فراوان ازمسٸولین دانشگاه وگروه کوهنوردی

 

 

 

نماهنگ بازدیدسنگ نوردان دانشگاه  از غار هادی خان

9
8
7
6

4
3
2
1

 

 

 

 

۶ خرداد ۱۴۰۱ ۲۱:۲۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید