اخبار

دکتر کریمی معاون درمان وزارت بهداشت:

۱۰ هزار و ۸۰۰ تخت در دولت سیزدهم به تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه شد

۱۰ هزار و ۸۰۰ تخت در دولت سیزدهم به تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه شد

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های این وزارتخانه ارتقا سرانه تخت بیمارستانی کشور به ۲/۴ درصد است، گفت: در این راستا ظرف یک سال گذشته و در دولت سیزدهم ۱۰ هزار و ۸۰۰ تخت به مجموع تخت های بیمارستان های کشور اضافه شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛« دکتر سعید کریمی» روز سه‌شنبه در بازدید از روند ساخت و تجهیز پروژه های بیمارستانی استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران؛ از جمله مهم ترین برنامه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای سال آینده را افزایش ظرفیت ۹ هزار و ۳۵۰ تخت بیمارستانی دیگر اعلام کرد و توضیح داد: ارتقاء سرانه تخت‌های بیمارستانی نشانه ای از شاخص های دیگر در ارایه خدمات درمانی مانند ساخت و توسعه مراکز درمانی مثل بیمارستان ها است.

وی اضافه کرد: برای افزایش این ۱۰ هزار و ۸۰۰ تخت در سال گذشته؛ ۷۹ بیمارستان در کشور یا ساخته شده، یا طرح توسعه داشته اند و یا بازسازی، تکمیل و تجهیز شدند.

دکتر کریمی رویکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت مردمی آقای رئیسی را عدالت و تعالی نظام سلامت دانست و گفت: در این راستا تمام تلاش و برنامه های وزارتخانه در دسترس قرار دادن خدمات درمانی برای همه مردم است.

این مقام مسئول اضافه کرد: براساس همین رویکرد، وزارت بهداشت و درمان در طول یکسال گذشته ۲ هزار و ۸۰۰ متخصص را به مناطق محروم کشور اعزام کرده است.

دکتر کریمی همچنین در راستای برنامه های وزارتخانه برای ارتقاء درمان در کشور گفت: وزارت بهداشت و درمان امسال مجوز ورود چهار هزار متخصص به دانشگاه های علوم پزشکی را صادر کرد که برای چهار سال دیگر فارغ التحصیل می شوند و این نوید بخش وضعیت بهتر درمان در کشور خواهد بود.

 

پروژه های بیمارستانی کرمانشاه با شتاب در حال ساخت، تکمیل و تجهیز هستند

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود به بازدید پروژه های بیمارستانی کرمانشاه در سفر خود به این استان اشاره کرد و گفت: در این سفر از بیمارستان در حال ساخت شهرستان روانسر که در مرحله نهایی و تجهیز است بازدید شد که امیدواریم برای ۲ سه ماه آینده به بهره برداری برسد.

دکتر کریمی همچنین به بازدید خود از بخش مگا "آی سی یو" بیمارستان فارابی شهر کرمانشاه که ویژه درمان بیماران سکته مغزی و از پروژه های توسعه و بازسازی اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) شهر کرمانشاه است اشاره کرد و افزود: این پروژه ها هر دو تکمیل شده و در مرحله تجهیز هستند که انشاالله ظرف ۲ ماه آینده با نصب تجهیزات افتتاح خواهد شد.

وی در ادامه به بازدید خود از بیمارستان در حال ساخت بیماران سرطانی شهر کرمانشاه در کنار بیمارستان امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: این پروژه ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در بخشی هایی نیز در حال نصب ۲ دستگاه شتاب دهنده خطی؛ تومورتراپی و دستگاه پرتو اسکن است.

دکتر کریمی اضافه کرد: نصب این ۲ دستگاه گران قیمت با تکنولوژی بالا و مدرن در این بیمارستان می تواند کرمانشاه را به مرکز غرب کشور برای درمان بیماران سرطانی تبدیل کند و مطمئنا به توریست درمانی این استان با توجه به نزدیکی به کشور عراق کمک خواهد کرد.

این مقام مسئول هم چنین گفت: طرح توسعه اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) شهر اسلام آباد غرب استان کرمانشاه نیز به اتمام رسیده و در حال تجهیز است.

دکتد کریمی همچنین به بازدید خود از بیمارستان طالقانی شهر کرمانشاه اشاره کرد و افزود: ساخت اورژانس و ۲ بخش جراحی این بیمارستان در دست ساخت است که امیدواریم در ماه های آینده نیز تکمیل و تجهیز شود.

معاون درمان وزارت بهداشت و درمان در پایان با بیان اینکه پروژه های بیمارستانی استان کرمانشاه با شتاب و سرعت خوبی در حال اجرا است از زحمات و تلاش رییس دانشگاه علوم پزشکی، مسئولان و نمایندگان استان برای کمک و پیگیری این پروژه ها قدردانی کرد.

۲۶ بهمن ۱۴۰۱ ۱۱:۰۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید