اخبار

نگاهی به عملکرد مدیریت امور مالی دانشگاه در سال ۱۴۰۱

کسب گزارش حسابرسی"مقبول" صورتهای مالی از حسابرس مستقل هیات امنا دانشگاه

کسب گزارش حسابرسی"مقبول" صورتهای مالی از حسابرس مستقل هیات امنا دانشگاه
مهناز تاجبخش مدیر امور مالی دانشگاه در گفتگو با روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و منابع، اهم فعالیت ها و اقدامات شاخص این مدیریت را تشریح کرد.
 
وی گفت: برای سال منتهی به ۱۴۰۰ که در سال ۱۴۰۱ اعلام شد، این مدیریت موفق به کسب گزارش حسابرسی"مقبول" صورتهای مالی از حسابرس مستقل هیات امنا دانشگاه شد.

همچنین در سال گذشته اطلاعات کلیه پرسنل دانشگاه در سامانه کارمند ایران  ثبت و برخی از مطالبات پرسنلی مربوط به سنوات قبل نیز پرداخت شد.

تاجبخش افزود: اخذ و انتقال ۳۹ فقره سند مالکیت مربوط به مجتمع خوابگاههای راهان به نام دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، شناسایی ۱۱۸ فقره ملک به لحاظ دارا بودن اسناد مالکیت و بارگذاری و جایگزینی تعداد ۸۶ فقره سند مالکیت تک برگی املاک دانشگاه در سال ۱۴۰۱ انجام شد.

مدیر مالی دانشگاه در ادامه بیان کرد: استقلال مالی مراکز درمانی و تفویض مدیریت درآمد و هزینه های بیمارستان ها به خود آنان از جمله اقدامات خوبی بود که صورت گرفت و تفکیک حساب دارو و درمان در سیستم HIS به صورتحساب بیمار و بانک مرکزی با شماره مخصوص خود انجام شد.

وی اظهار داشت: نظام مند نمودن اعتبارات واحدها از قبیل سایر فصول، جذب اوراق خزانه اسلانی، شناسه دار کردن کلیه حسابهای درآمد اختصاصی با تو جه به ریز خدمات و الکترونیکی نمودن درخواست وجه از طریق خزانه داری کل کشور از دیگر قدامات این مدیریت در سال ۱۴۰۱ می باشد.

مهناز تاجبخش اضافه کرد: تراز تجمیعی و صورتهای مالی کل دانشگاه و گزارش عملکرد یکساله (جاری،  درآمد، تملک و ابلاغی) جهت ارائه به اداره کل اقتصاد و دارایی و دیوان محاسبات تهیه و اعلام شد.

مدیر مالی دانشگاه ابراز داشت: در راستای اجرای قانون بودجه کشور، پیگیری و اقدام جهت اختصاص و افتتاح ۵۳ فقره شماره حساب نزد ‌بانک ملی ایران برای عاملین  مراکز با مجوز خزانه کل کشور، مسدود نمودن بیش از ۱۳۰ فقره حسابهای پشتیبان، فرعی و حسابهای درآمدهای غیرقابل برداشت مراکز نزد بانک عامل و واریز وجوه به بانک مرکزی، افتتاح حساب کارپردازان جهت واحدهای تابعه و صدور تنخواه کارت کارپردازان و عدم انتقال واریزی های مربوط به اعتبارات دریافتی از وزارت متبوع و خزانه کشور از بانک مرکزی به بانک عامل و انجام امور مالی دریافت و پرداخت از طریق حواله الکترونیکی از ابتدای اسفند ماه بخش دیگری از اقدامات مهم این مدیریت در سال ۱۴۰۱ بود.

وی در پایان گفت: از تلاش و زحمات یکایک همکارانم در ستاد و واحدهای تابعه دانشگاه تشکر و قدردانی می کنم و امیدوارم سال جدید سالی سرشار از موفقیت و سربلندی برای آنان و خانواده های محترمشان باشد.

۸ فروردین ۱۴۰۲ ۰۸:۲۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید