1-مطالعه قوانین ومقررات مربوط به کارکنان ونظارت بر اجرای دقیق وانطباق آن با مواد قانونی مطروحه.
2-برگزاری جلسات در خصوص امور رفاهی کارکنان و ارائه پیشنهادات مفید و منطقی .
3-شرکت در جلسات و کمیته ها بر حسب ضرورت.
4-پیش بینی احتیاجات پرسنلی واقدام در مورد تامین نیازهای مربوط.
5-همکاری در انعقاد قراردادهای بیمه وسایر امور رفاهی.
6-بررسی روش های مناسب و ساده کردن مراحل انجام کار بطریق حذف مراحل زاید فرآیند، کنترل فرم ها وتهیه فرم های جدید.
7-همکاری در ایجاد هماهنگی برنامه های رفاهی، تفریحی و ورزشی کارکنان بمنظور هر چه مفید تر کردن آنها.
8-شرکت در سمینارها، کمیته ها وکنفرانس های مربوط به امور رفاهی کارکنان و پیشنهاد نظرات اصلاحی در انجام بهینه امور.
9-معرفی رابطین امور رفاهی واحدها به منظور توسعۀ اقدامات رفاهی برای کلیه واحدهای تابعه دانشگاه
10-انجام سایر امور محوله توسط مقام مافوق مطابق مقررات.
11-فراهم نمودن تسهیلات لازم برای گسترش و توسعه ورزش در دانشگاه علوم پزشکی
12-تهیه امکانات و فراهم نمودن مقدمات گذراندن سالم اوقات فراغت وابستگان به کارکنان دانشگاه ، نظیر کلاسهای تفریحی و آموزشی در رشته های مختلف ورزشی
13-ترغیب کارکنان به شرکت در فعالیت های ورزشی و تشکیل و اداره تیم های مختلف.
14- اجرای مسابقات و نظارت بر حسن اجرای آن و ایجاد رقابت سالم ورزشی جهت تقویت انگیزه و پذیرش نقش مفید ورزش در باروری قابلیت های فردی و اجتماعی و گنجاندن آن در برنامه روزانه و هفتگی دانشجویان ، کارمندان و اعضاء هیئت علمی
15-برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی جهت دانشجویان و کارکنان
16-برگزاری اردوهای ورزشی
17-اجراء برنامه های متنوع ورزشی