وظایف و اختیارات کمیسیون تحول اداری

   * پشتیبانی و نظارت بر اجرای طرح ها و برنامه های مصوب شورای عالی اداری، ستاد برنامه ریزی

   * تحول اداری کشور، شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و وزارتخانه ذیربط

   * زمینه سازی برای اجرای سیاست ها ، راهبردها و برنامه های مصوب

   * بررسی و برآورد اعتبار مورد نیاز برای اجرای  برنامه های تحول اداری

   * بررسی و تایید طرح ها و برنامه های تحول اداری دستگاه و ارایه پیشنهادهای سازنده به مراجع ذیربط

   * بررسی و پیشنهاد راهکارهای مناسب برای اجرای بهتر برنامه های تحول اداری

   * بررسی و تایید برنامه های آموزشی و پژوهشی، انتخاب و انتصاب مدیران حرفه ای و نتایج ارزیابی عملکرد دستگاه و ارایه به وزارتخانه ذیربط یا معاونت توسعه          مدیریت و سرمایه انسانی ریس جمهور

  * بررسی و تایید همایش های مورد نیاز سازمان یا موسسه در سطوح مختلف تقسیمات کشوری طبق مقررات

  * نظارت بر نحوه اجرای برنام جامع اصلاح فرآیندها و روش های مورد عمل و دولت الکترونیک در سازمان یا موسسه

  * شناسایی وظایف وفعالیت های قابل واگذاری سازمان یاموسسه به بخش غیر دولتی و ارایه پیشنهاد به مرجع ذیربط

  * ارایه پیشنهاد برای افزایش بهره وری و کارایی نیروی انسانی و مدیریت دستگاه به مراجع ذیربط

  * نظارت بر حسن اجرای واگذاری امرو تصدی گری و چابک سازی دستگاه

  * تهیه وتنظیم گزارش دوره ای و مستمر در مقاطع 6 ماهه از اجرای مهمترین مصوبات اقدامات کمیسیون تحول اداری سازمان یا موسسه به شورای تحول اداری         وزارتخانه ذیربط