اخبار

پیمایش در دره های خزینه و شیرز توسط گروه کوهنوردی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

پیمایش در دره های خزینه و شیرز توسط گروه کوهنوردی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
برنامه بعدی متعاقباً اعلام می گردد.

سلام

با احترام  گزارش طبیعت گردی گروه کوهنوردی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از دره های خزینه و شیرز که در استان لرستان می باشد به شرح ذیل ارائه می گردد.

برابربرنامه و هماهنگی بعمل آمده تعدادی از داوطلبین گروه کوهنوردی دانشگاه علوم پزشکی به اسامی آقایان سیامک  پُردلی ،خلیل عسگری ،نادر منتظریانی ،بابک بهرامیان ،محمدعلی خزایی ،صمصام دبیری ،حسین داعی ،مجید لرستانی ،علیرضا حیدری و قربانعلی صیدی به وسیله  مینی بوس دانشگاه به رانندگی آقای خلیل منصوری ساعت 15:00 روز یکشنبه تاریخ 1399/03/04 از ساختمان ستاد دانشگاه به سمت پل دختر حرکت و از آنجا جاده اندیمشک رادنبال نمودیم تا به محله دره خزینه رسیدیم از جاده فرعی مسیر کروکی دره خزینه را دنبال نمودیم که منتهی به مسیر باریکی با شیب قابل تحمل می گردید که با ادامه مسیر و کم کردن ارتفاع به ابتدای پل معلق قدیمی مخروبه رسیدیم . این منطقه بکر و دیدنی می باشد. لازم به یادآوری است گرمای آن منطقه آن چنان شدید می باشد که اگر سفری از دیدنی های حاشیه های رودخانه قعر دره (از سیمره به کرخه) صورت گیرد با عنایت به وضعیت آب هوایی بدون چالش در ماه های اسفند  و ابتدای فروردین توصیه می گردد.

پس از یازدید از منطقه دره خزینه ،شبانه بوسیله مینی بوس یاده شده مکان استراحت را به سمت شهرستان کوهدشت انتقال دادیم و اول صبح پس از اقامه نماز به یاری خدا به سمت دره شیرز حرکت نمودیم .

دره شیرز در بخش زردلان و در منطقه‌ای به نام اولادقباد قرار دارد و از روستای گدارگه تا کناره رود سیمره کشیده شده‌است. تنگه دره شیزر ۵ کیلومتر طول دارد و در میان آن رودخانه‌ای در جریان است که در دهانه ورودی شیرز به رودخانه سیمره می‌پیوندد.

این مکان با دیواره‌هایی با ارتفاع ۱۵۰ تا ۲۰۰ متر محصور شده به طوریکه شیب این دیواره‌ها با ارتفاعی کمتر از ده متر در نزدیکی روستای گُدارگَه آغاز می‌شود و در پرتگاه هفت رَک و انتهای دره به اوج خود می‌رسد. چشمه‌های کوچک و بزرگ و یک آبشار به نام شیرز نیز در این تنگه جای گرفته‌است.

شروع دره پیمایی گروه از روستای گدارگه موافق جریان آب تا انتها ی دره یادشده در فاصله چهار ساعت بطول انجامید اکثر  مسیر حرکت در میان آب جاری صورت می گرفت و در طی پیمایش دره ،ذهن ما مبهوت مناظربی نظیر دیواره های مشرف آن دره بود  علی ایحال پس از تمام سفر دیدنی از مناظر خالق هستی مجدداً به سمت کوهدشت بازگشتیم و پس ازصرف نهار مسیر را به طرف کرمانشاه ادامه دادیم به حمد خدا بدون مشکلی سفر گروه کوهنوردی دانشگاه حوالی ساعت 20:00 روز 1399/03/05 در ساختمان ستاد دانشگاه خاتمه یافت.والسلام

 1


14
13
12
11
10
8
6
5
4

26
25
24
23
22
21
20
19
18
17
16
15
 

 

۶ خرداد ۱۳۹۹ ۱۲:۵۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید