اخبار

گروه کوهنوردی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به مناسبت گرامی داشت هفته بسیج مستضعفین برنامه پیمایش از سراب نره کانی تا روستای شالان-شهرستان دالاهو را در دستور کار خود قرار داد.

گروه کوهنوردی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به مناسبت گرامی داشت هفته بسیج مستضعفین برنامه پیمایش از سراب نره کانی تا روستای شالان-شهرستان دالاهو را در دستور کار خود قرار داد.

بنام خدا

پیمایش 20 کیلومتری در تنگه (از سراب نره کانی تا روستای شالان) شهرستان دالاهو

 رودخانه پربرکت الوند که از منطقه دالاهو و ریژاب منشا می گیرد با عبور از  شهرهای سرپل و قصر شیرین از مرز ایران و عراق عبور کرده و به استان دیاله در کشور عراق وارد می شود و در آنجا با عبور از شهر خانقین به رود سیروان می‌ریزد

سرچشمه ی این رودخانه از سراب نره کانی شروع ودر امتداد آن  دو سراب دیگر به نامهای سیاوانه و اسکندر تا روستای شالان آب هم بدان اضافه می گردد. وجود چشمه های دائمی در این منطقه باعث رویش درختان بسیار در مسیر حرکت خود شده است و در فصل پاییز با تغییر رنگ برگ درختان زیبایی صد چندان رابه طبیعت جنگلی منطقه می افزاید.

پیمایش این مسیر به نسبت ساده است و در سر راه هیچ گونه صخره و معبر سختی وجود ندارد.

 ساعت شروع حرکت 3 و 30 دقیقه بامداد صبح جمعه تاریخ 1399/08/30 از ساختمان شماره یک دانشگاه با رعایت شیوه نامه بهداشتی می باشد و با توجه به شرایط کرونایی سقف پذیرش افراد تا 10 نفرتعیین گردیده است.

زمان اجرای برنامه حدود 7 ساعت برآورد می شود دوستان و همنوردان عزیز بغیر از کوله پشتی مجهز به وسایل ضروری کوهنوردی ، یک وعده صبحانه و تنقلات هم بهمراه داشته باشند

پذیرش شدگان پیمایش فوق با علم به اینکه مسئولیت عواقب هرنوع رویداد ناگوار را از زمان حرکت تا خاتمه برنامه تقبل نموده اندداوطلب برنامه شده اند.

بدیهی است بعد از اجرای برنامه گزارش آن منتشر می گردد.

 

 گزارش برنامه پیمایش دره مجموعه چشمه ساران دره منتهی به شالان از سوی گروه کوهنوردی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

با سلام برابر هماهنگی بعمل آمده آقایان سیامک  پُردلی ،نادر منتظریانی ،بابک  بهرامیان ،علی کلانتری ، محمدعلی  خزاعی ،حسین داعی ،مجتبی  صفدری، صمصام دبیری و دکتر نوذر محمدی داوطلبین برنامه بودند که حوالی ساعت 03:45 روز جمعه تاریخ 1399/08/30 بوسیله مینی بوس دانشگاه به رانندگی آقای صیدی از ساختمان شماره یک دانشگاه به سمت دالاهو حرکت نمودند و در ادامه ، مسیر جاده دربند رابه مسافت 40 کیلومتر و از آن مکان سمت چپ جاده آسفالت 12 کیلومتر را دنبال کردند(لازم به یادآوری است در بلندای این جاده ، پایگاه نظامی جهت حفاظت منطقه وجود دارد) سرانجام درانتهای جاده آسفالت در ارتفاع 1815متری به مختصات جغرافیایی 34°31'37.12"N  و 46° 2'25.11"E به چشمه دوقلو به نام نره کانی رسیدند در این مکان پیمایش مجموعه چشمه ساران دره منتهی به شالان روی دانه های بلوط غرق دربرگهای رنگارنگ و درختان کهن با رنگهای پاییزی زیر آسمان ابری با بارش پراکنده باران شروع گردید.لازم به یادآوری است در این فصل از سال که با کمبود بارندگی نیزمواجه بودیم برخی از چشمه ها کم توان یا خشک(فصلی) شده بودند.

همچنین چشمه اسکندر و روستای شالان به ترتیب در 14و20 کیلومتری  قرار گرفته اند.

و اینکه طبق قرار ،ساعت 14:00 بوسیله مینی بوس دانشگاه به سمت کرمانشاه حرکت نمودند و به پاس خداوند منان حوالی ساعت 17:30 دقیقه برنامه بدون مشکلی در ساختمان ستاد دانشگاه خاتمه یافت.والسلام

4

سراب نره کانی

5

سراب اسکندر


8
6
20
19
18
17
16
15
14
13
12
11
10
9

۲۸ آبان ۱۳۹۹ ۱۸:۳۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید