اخبار

صعود به قله قلعه قازی 2370متری طبق نظر مدیر وقت برنامه جناب حسین داعی (کارشناس ارشد معماری مدیریت عمرانی دانشگاه) در دستور کار گروه کوهنوردی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه قرا گرفت.

صعود به قله قلعه قازی 2370متری طبق نظر مدیر وقت برنامه جناب حسین داعی (کارشناس ارشد معماری مدیریت عمرانی دانشگاه) در دستور کار گروه کوهنوردی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه قرا گرفت.
برنامه بعدی صعود به قله فرخ شاد 2450 متری طبق نظر مدیر وقت برنامه جناب محمدرضا کاکایی(راننده ی محترم حوزه ی معاونت درمان دانشگاه) می باشد.

2

کوه قلعه قازی با 2370 متر ارتفاع در استان کرمانشاه ودر 35 کیلومتری شمال غرب شهرستان ماهیدشت قرار گرفته است این کوه در نقطه ای استراتژیک مانند منار در بین کوهها وارتفاعات همجوارش قد علم کرده است ودید ودورنمایی بسیار عالی به اطراف دارد .درفراز قله این کوه نشانه هایی از بنای مخروبه قدیمی دیده می شود.

 در افواه مردم بومی محل داستانهایی در مورد این کوه است که در زمانهای قدیم در دوره ساسانیان قلعه ای جهت نگهبانی ودیده بانی بر فراز قله این کوه بنا شده بوده وسردار شجاعی بنام قازی مدتها در آن قلعه فرماندهی می کرده است وی سردار مقتدری بوده واز خود گذشتگی های بسیاری در راه پاسداری از مرز وبوم وطن انجام داده ومدتها خار راهِ پای دشمنان بوده وبه این جهت اسم این کوه به قلعه قازی مشهور شده است

بیشتر ابنیه تاریخی کرمانشاه ومنطقه دالاهو ساخته شده در زمان ساسانیان است واین قلعه هم از آن زمان تا بحال به ویرانه ای تبدیل گشته وبقایای ساختمان مخروبه این قلعه تاریخی بر فراز قله باقی مانده است وباگذشت این سالهای طولانی هنوز ساروج به کار رفته در مصالح ساختمانی آن کاملا مشخص است.البته شکل ظاهری این کوه هم بی شباهت به قلعه نیست.

از کلیه روستاهای اطراف این کوه ، قله دست یافتنی است ولی روستاهای صوفیوند وهفت آشیان می تواند مبدا خوبی برای شروع کوهپیمایی این کوه باشد.

نحوه ی فراخوان داوطلبین از سوی مدیر وقت کوهنوردی در گروه تلگرامی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه :

🔹با سلام و احترام خدمت کوهنوردان محترم دانشگاه 

🔹همانطور که اشاره گردید برنامه این هفته گروه کوهنوردی دانشگاه با ظرفیت ۱۵ نفر روز جمعه مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۰۸بعد از اقامه نماز صبح در مسجد دانشگاه صعود به قله قلعه قازی با ارتفاع ۲۳۷۰ متر از سطح دریا باشد. 

🍀عزیزیان شرکت کننده در این برنامه با علم به اینکه مسئولیت عواقب هر نوع  رویداد ناگوار را از زمان حرکت تا خاتمه برنامه را تقبل نموده اند میتوانند با اضافه نمودن نام خود به لیست ذیل حداکثر تا ساعت ۲۲ روز دوشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۰۴ در برنامه شرکت نمایند. 

🙏یادآوری میگردد اجرای برنامه منوط به موافقت مسئولین دانشگاه و مساعد بودن شرایط جوی منطقه میباشد لازم به ذکر است در صورت بروز هرگونه حوادثی هیچگونه مسئولیتی متوجه مقامات دانشگاه به خصوص سرپرست گروه کوهنوردی و مدیر برنامه نخواهد بود. 

🍀ضمنا تاکید میگردد با توجه به اینکه برنامه زمستانی میباشد علاوه بر وسایل همیشگی وسایل و تجهیزات فصلی هم دور از انتظار نمیباشد که تجهیزات مورد نیاز متعاقبا اعلام خواهد شد‌. 

🔴باتوجه به اینکه اجرای هر برنامه ای نتیجه  تلاش گروهی همه کوه یاران عزیز و همچنین زحمات واحد پشتیبانی محترم دانشگاه میباشد و تهیه وسیله نقلیه و تدارکات مستلزم هزینه از طرف دانشگاه میباشد لذا مستدعیست نسبت به برنامه ریزی و ثبت نام دقت فرمایید. 

📌ظرفیت شرکت کنندگان برنامه ۱۵ نفر میباشد که پس از تکمیل نفرات در صورتیکه تعداد افراد ذخیره تا اتمام زمان ثبت نام حداقل به ۱۰ نفر برسد احتمال تهیه خودرو دوم وجود دارد.

(با تشکر،حسین داعی)

📌اسامی شرکت کنندگان صعود به قله قلعه قازی مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۰۸ به شرح ذیل می باشد:

۱- سیامک     پُردلی

۲- حسین      داعی

۳-ولی          ابراهیمی

۴-رسول       نعمتی

۵-مجید        لرستانی

۶-ثریا           شهبازی

۷-محمد        حشمتی

۸-مجتبی      صفدری

٩-هانیه         تاسفی

۱۰-فریبرز       سلامی

۱۱-مریم        باشکوه

۱۲-حسین      تیشه کنی  انصراف

۱۳-محمدعلی بیات

۱۴-کورش     ابراهیمی    انصراف

۱۵-نادر         منتظریانی انصراف

۱۶-مرضیه     جوکار

۱۷-محمدرضا  کاکایی

۱۸-بابک         بهرامیان

۱۹-قربانعلی    صیدی انصراف

۲۰-علی          سهامی

۲۱- شکوفه     طاهری تبار

۲۲- خلیل       عسگری انصراف

۲۳-اکبر         خدامرادی 

۲۴-آزاده        محمودی  انصراف

۲۵-محمدعلی خزاعی

۲۶-اعظم       خواجوی

 

📌شماره تماس رانندگان دو دستگاه مینی بوس

09188319482  آقای صادقی 

09183854496  آقای فرشباف

 

-----------------------------------------------------------------------------پ

با سلام و احترام

گزارش صعود به قله قلعه قاضی  ۱۴۰۰/۱۱/۰۸

🔵برابر هماهنگی های بعمل آمده داوطلبین صعود به قله ۲۳۷۰ متری قلعه قاضی کوهستان بخش گهواره به اسامی : ۱- سیامک پُردلی۲-حسین داعی ۳- ولی ابراهیمی۴-رسول نعمتی۵-مجیدلرستانی۶-ثریاشهبازی۷-محمدحشمتی ۸- مجتبی صفدری٩-هانیه تاسفی۱۰-فریبرزسلامی۱۱-مریم باشکوه۱۲-محمدعلی بیات۱۳-مرضیه جوکار۱۴-محمدرضا کاکایی ۱۵-بابک بهرامیان۱۶-علی سهامی۱۷-شکوفه طاهری تبار۱۸-اکبرخدامرادی۱۹-محمدعلی خزاعی۲۰-اعظم خواجوی ، پس از اقامه نماز صبح روز جمعه هشتم بهمن ماه 1400 توسط دودستگاه مینی بوس از ساختمان شماره یک دانشگاه آغاز گردید.

گروه کوهنوردی دانشگاه ساعت 08:10 از سمت شهر ماهیدشت به روستای صوفیوند رسیدند برابر هماهنگی قبلی مسیر حرکت کوهپیمایی به سمت قله ازروستای صوفیوند به قله و ادامه ی آن تا روستای پشت تپه (ازناحیه ی شرقی متمایل به شمال به سمت غرب متمایل به جنوب) بود لازم به یادآوری است در زمان حضور گروه یاد شده به روستای صوفیوند بدلیل بارش برف روزهای گذشته از ابتدای مسیر برف کوبی آغاز گردیدو اینکه دور نمای قله پس از فرو کش نمودن مه غلیظ در ارتفاعات  به وضوح نمایان گردید و گروه با انرژی هرچه بیشتر مسیر خود را به سمت قله ادامه دادند.با ادامه مسیر حجم برف افزایش یافته وبهترین فرصت جهت تمرین برف کوبی بود به همین جهت کوهنوردان دانشگاه به نوبت عملیات برف کوبی رابا نظم خاصی تا قله ادامه دادند که این عمل با کار گروهی لذت صعود را چند برابر کرد.

بایاری خداوند گروه کوهنوردی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه حدود ساعت ۱۲ به قله رسیدند و پس از گرفتن عکس و استراحت، مسیربازگشت به کرمانشاه را از سمت روستای پشت تپه ادامه دادند در روستای یادشده بوسیله ی دو خودرو مینی بوس طرف قرارداد به سمت  کوزران حرکت نمودند و در آن شهرک با صرف نهار مختصر تدارک دیده شده ،مسیر را به سمت کرمانشاه ادامه دادند در نهایت  برنامه بدون مشکلی حوالی  ساعت 17:00 همان روز  در ساختمان شماره یک دانشگاه به پایان رسید.


8
7
6
5
4
3
2

 

 

 

۵ بهمن ۱۴۰۰ ۰۹:۳۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید